Zeci de polițiști sunt plantați prin intersecții ca să fluidizeze traficul în București, special pentru demnitari - Interviu cu liderul sindicatului Europol

Zeci de polițiști sunt plantați prin intersecții ca să fluidizeze traficul în București, special pentru demnitari - <span style="color:#ff0000;font-size:100%;">Interviu </span> cu liderul sindicatului Europol

Mai bine de jumătate dintre patrulele Brigăzii Rutiere sunt folosite în București pentru a elibera cât mai repede căile de acces ale mai marilor din politică.

Oficial, coloanele de pe vremea lui Gabriel Oprea nu mai există, însă neoficial s-a găsit o soluție ingenioasă pentru ca demnitarii să nu mai stea ”ca toți proștii în trafic”, spune Cosmin Andreica, președintele Sindicatului polițiștilor europeni Europol.

Informația a fost dezvăluită într-o postare pe Facebook, ca reacție la criticile aduse Brigăzii Rutiere de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

Aproximativ 30 dintre cei 50 de polițiști sunt plantați în intersecțiile de pe rutele de deplasare ale președintelui, premierului, miniștrilor și altor demnitari, pentru că nu le place să stea în trafic la fel ca muritorii de rând, plătitori de taxe și impozite”, a semnalat, marți, Europol.

Invitat să explice care este procedura și cine beneficiază de aceste servicii speciale, în condițiile în care bucureștenii își consumă timpul și nervii în trafic, iar numărul agenților de la Rutieră este destul de redus, liderul Europol, Cosmin Andreica, ne-a prezentat noul mecanism și ne-a spus unde ar putea fi găsite probele, dacă cineva ar avea vreun interes să le caute.

Foto: Facebook / Cosmin Andreica
Spot: Explicați-ne cum se desfășoară lucrurile, care e noua procedură prin care sunt avantajați în trafic demnitarii.

Totul a pornit de la scandalul coloanelor oficiale – cazul Gabriel Oprea, moartea lui Bogdan Gigină, vă amintiți, când se aranjau coloane pentru orice și oricine, iar oamenii noștri erau epuizați.

Din acel moment, toată lumea s-a ferit de ele și, în stil specific românesc, au zis ”Gata, nu mai vrem coloană, oficial, nu ne mai dați! Însă, neoficial, nu vrem să stăm ca toți proștii în trafic”.

Și atunci s-a mers pe o variantă care este foarte greu de probat, dar nu imposibil (noi am și probat-o, de altfel).

Practic, pe un schimb la Brigada Rutieră intră aproximativ 25 de patrule (în funcție și de concedii, și de multe alte circumstanțe), iar asta înseamnă 50 de polițiști.

30 dintre ei (deci 15 patrule) nu ies în activitate, alături de colegii lor, ci sunt plantați în intersecții. Dacă mergeți prin București, pe anumite bulevarde, veți vedea că la fiecare intersecție de pe bulevard, va fi măcar un polițist.

Spot: I-am văzut, dar credeam, sincer, că sunt acolo ca să fluidizeze traficul pentru noi, ”muritorii”, nu pentru Ei.

Adevărat, dar veți vedea că îi găsiți acolo și în intervalele când nu sunt ore de vârf, adică atunci când nu se impune fluidizarea traficului. Ba îi vedeți pe margine, ba îi vedeți în mașini (cei care au mașină). Pe aproximativ 32 de bulevarde, căi etc veți vedea că sunt non-stop plantați polițiști în intersecții, astfel încât dacă primesc prin stație comanda de a bloca drumurile secundare bulevardelor, ei din acel moment asta fac.

Practic, asigurarea traseelor demnitarilor se face prin două mijloace: 1) se blochează străzile secundare și 2) în intersecțiile semaforizate polițistul fluidizează traficul prin trecerea pe roșu, ca să circule cât mai repede mașinile, să nu se creeze blocaje pe acel traseu.

Asta e foarte ușor de verificat. Dacă vă suiți într-o mașină și mergeți prin București, puteți să desenați, să reconfigurați toate traseele existente.

Spot: Cine sunt beneficiarii acestei operațiuni?

Polițiștii niciodată nu știu cine vine, pentru cine asigură liberă trecere, ei doar primesc comanda să blocheze și să fluidizeze circulația pe acele tronsoane de drum.

În  mod normal, pentru președintele României și pentru premier sunt comunicate dinainte traseele de deplasare (în marea majoritate a timpului). Însă pe parcursul zilei apar N-comenzi: ”Blocați! Interveniți! Fluidizați! Pe tronsonul X circulă coloane” etc.

Toate aceste discuții se realizează prin STS, prin intermediul stației. Adică totul rămâne înregistrat, nu e o chestiune care poate fi greu de dovedit.

Singura problemă este că, având în vedere că au beneficiat sau beneficiază un număr foarte mare de persoane din cercul influențelor politice, nimeni nu are interesul să scoată o asemenea poveste la suprafață.

Dar, în primul rând, vorbim despre mașini ale Camerei Deputaților și Senatului. Colegii noștri nu știu pentru cine blochează circulația, ei știu doar că trebuie să vină o coloană sau o mașină. După trecerea ei primesc comanda ”Reluați-vă activitățile!”.

Mașinile sunt o parte de la Parlament, mai sunt de la SPP și mai există mașini ale instituțiilor publice, de pe la ministere. E greu să indicăm o listă nominală cu persoanele care au beneficiat.

Spot: Puteți să ne dați, totuși, un exemplu concret?

Cel mai bun exemplu este din 2020, atunci când șeful Brigăzii Rutiere care era împuternicit la acel moment, Sorin Aneculoaiei, a primit un telefon (de la Bogdan Despescu din câte îmi amintesc) și i s-a spus că trebuie să îl recupereze pe dl Iamandi, care era inspectorul general al IGSU (care nu e din București, dar era în trafic pe undeva) și era așteptat de ministrul Vela la aeroport.

Colegilor de pe motociclete le-a fost greu să îl identifice, pentru că el nefiind din București n-a prea știut să dea niște repere și a durat până să îl localizeze și până au ajuns la el, ca să îl scoată din coloane și să fie antemergători pentru el până ajunge la Băneasa.

Pentru faptul că s-au mișcat foarte încet, la acel moment s-au cerut lămuriri. Aneculoaiei nu a luat măsuri față de ei pentru că nu i se părea normal, iar a doua zi a fost schimbat – împuternicit adjunct al șefului Secției 17 de Poliție din București, deși timp de 24 de ani el fusese polițist la Brigada Rutieră (deci nici măcar nu avea competențele necesare de a fi șef la o secție de poliție unde are de a face cu ordine publică, judiciar, sisteme de pază, de proximitate ș.a.m.d.!).

Dl Despescu l-a chemat pe dl Aneculoaiei la el în birou, l-a făcut cu ou și cu oțet, i-a spus că nu își înțelege rolul. Cazul s-a stins acolo (...)

Spot: Ați spus despre Sorin Aneculoaiei că era împuternicit la șefia Brigăzii Rutiere, după care a fost împuternicit la șefia Secției 17. Ce e cu împuternicirile astea?

Da, Împuterniciții. Și Desemnații, pentru că avem o nouă ”rasă” în Ministerul de Interne: DESEMNAȚII.

Citește în partea a doua a interviului acordat de Cosmin Andreica despre protestul organizat luni în fața MAI din cauza acestei practici a ”împuternicirii” pe termen lung, care, în opinia Europol, ”reprezintă un instrument la dispoziția politicului pentru a-și numi clientela politică pe post de marionete ce execută fără să comenteze”.

Luni, 10 mai, între ora 08:00 - 16:00, pe trotuarul din fața MAI, vom desfășura o acțiune de protest față de refuzul...

Publicată de Sindicatul Europol pe Marţi, 4 mai 2021

Alte articole relevante despre situația din Poliție:


Te invităm și pe pagina noastră de Facebook, unde vei găsi multe lucruri interesante, în plus față de site. Îți mulțumim că ne citești!