Sticlele de Coca-Cola ar putea fi interzise în Uniunea Europeană SONDAJ

Sticlele de Coca-Cola ar putea fi interzise în Uniunea Europeană <span style="color:#990000;">SONDAJ</span>
UE PENTRU TINE  • • • • • • • •
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER-UL SPOT
Afli tot ce s-a întâmplat important în UE
Încotro merge UE, ce probleme sunt și ce oportunități
Fonduri nerambursabile pe care ai putea să le accesezi
Îl primești în fiecare lună, în ultima zi a lunii
Mă abonez!

Sticlele care au reliefat numele anumitor mărci, precum cele de la Coca-Cola sau diferite branduri de whisky sau parfum, ar putea fi interzise în Uniunea Europeană, pentru a fi promovate ambalajele reutilizabile, o inițiativă ce provoacă nemulțumire în industria băuturilor.

Noile reguli de ambalare la nivelul UE sunt discutate în prezent la Bruxelles, ca parte a Regulamentului privind ambalajele și deșeurile de ambalaje (PPWR) propus de Comisia Europeană, scrie Euractiv.

Legea a fost votată marți în comisia de mediu a Parlamentului European, marcând primul pas în acest demers, înainte ca plenul PE să dea un vot în noiembrie.

ADVERTISING

Producătorii se tem că legea riscă să încalce protecția drepturilor de proprietate intelectuală atunci când vine vorba de ambalaje speciale.

„Riscul este ca produsele ambalate să înceapă să arate la fel. Design-urile creative și formele inedite vor dispărea treptat, iar valoarea comercială va fi risipită deoarece mărcile nu se mai pot evidenția pe rafturi”, a declarat FEVE, o asociație comercială care reprezintă producătorii de sticle din sticlă.

În timp ce producătorii de ambalaje din sticlă au recunoscut eforturile deputaților europeni de a recunoaște „într-o oarecare măsură” modelele de ambalaje brevetate, ei au spus că legea votată marți „nu corespunde așteptărilor lor”.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

„Ne temem că acest lucru va duce la ambalaje standardizate și la dispariția treptată a diferențierii mărcii. Credem că această măsură restricționează modelele creative și formele emblematice ale sticlelor”, a declarat Adeline Farrelly, secretar general al FEVE.

În prezent, regulile cu privire la ambalaj sunt precizate în Articolul 9 din Directiva privind deșeurile de ambalaje, care impune ca greutatea și volumul ambalajului să fie reduse la minimum.

O serie de „criterii de performanță”, enumerate în anexa IV, pot fi utilizate de producători pentru a justifica ambalajele mai grele.

ADVERTISING

Dar Comisia Europeană vrea să șteargă dintre excepții criteriile ce țin de reclama sau prezentarea produsului, ceea ce înseamnă că sticlele emblematice precum cea de Coca-Cola ar putea dispărea de pe piața UE, au spus surse din industrie pentru Euractiv.

„Da, sticla emblematică de Coca-Cola este cu siguranță în pericol, la fel ca orice alte sticle emblematice de parfum sau băuturi spirtoase”, a spus o sursă din industrie.

Reprezentanța UE a Coca-Cola la Bruxelles a refuzat să comenteze pentru moment votul, spunând că analizează implicațiile acestuia.

Potrivit calculelor FEVE, produsele de ambalaj din sticlă contribuie cu 250 de miliarde de euro la exporturile UE – mult mai mult decât orice alt material de ambalare.

Acesta este mai ales cazul băuturilor spirtoase precum whisky-urile sau vodca, ce vin în sticle de diferite forme și dimensiuni, ca parte a eforturilor de branding.

„Sticlele de băuturi spirtoase nu sunt sticle standardizate și orice reutilizare obligatorie ar obliga membrii noștri să renunțe la ambalajele emblematice”, a declarat Sarah Melina, director la Spirits Europe, o asociație comercială care reprezintă industria băuturilor spirtoase.

Sondaj:

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇