S-a semnat contractul pentru metroul de 9 miliarde de la Cluj. La poza cu Boc, s-au dus și Ciucă, Bode și Grindeanu (Foto)

S-a semnat contractul pentru metroul de 9 miliarde de la Cluj. La poza cu Boc, s-au dus și Ciucă, Bode și Grindeanu (Foto)

Contractul pentru construcția primei magistrale de metrou din Cluj s-a semnat joi, cu mare tam-tam, în prezenţa edilului Emil Boc, a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar şi cu participarea premierului Nicolae Ciucă, a ministrului de Interne, Lucian Bode, şi a europarlamentarului Rareş Bogdan.

Este vorba despre o investiţie de peste 9 miliarde de lei, fără TVA, finanţată parţial prin PNRR (1,5 miliarde).

"Ministerul Transporturilor asigură majoritatea finanţării, dar Primăria Cluj-Napoca are datoria să deruleze eficient proiectarea şi execuţia celor peste 21 de km ai liniei de metrou uşor care va fi construit în zona metropolitană. Asocierea de proiectanţi şi constructori români şi turci are la dispoziţie 96 de luni pentru definitivarea întregului proiect”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

ADVERTISING

Ministrul PSD a adăugat că „vor fi construite în prima etapă (prin PNRR) 9 staţii şi un depou, pe o distanţă de 9,16 km pe traseul Sfânta Maria - Europa Unită”.

Lucrările la prima etapă trebuie finalizate până la sfârşitul lunii august 2026, pentru ca ulterior să se poată intra în cea de-a doua etapă (finanţată de MT din alte fonduri) care vizează lucrări la alte 10 staţii pe traseele Ţara Moţilor – Sfânta Maria (7 staţii, 8,80 km) şi Piaţa Mărăşti – Muncii (3 staţii, 3,07km)”, a completat Grindeanu.

image-179
Foto: Facebook/Sorin Grindeanu

Ciucă cere altor oraşe să ia exemplu de la Cluj

Venit special de la Bucureşti pentru ceremonie, premierul Nicolae Ciucă a lăudat modelul de administraţie liberală de la Cluj:

ADVERTISING

”Ministrul Grindeanu spunea că este invidios, eu nu sunt invidios. Eu o să folosesc acest proiect şi eveniment pentru a promova încă o dată modelul administraţiei care are încredere în potenţialul propriu, în sprijinul autorităţilor centrale şi poate demara proiecte în sprijinul cetăţenilor”. 

”Se lansează un proiect în premieră în România, este primul proiect în ultimii 30 de ani de o asemenea valoare, dar îndeosebi de o asemenea însemnătate. Discutăm de al doilea municipiu reşedinţă de judeţ care va avea un astfel de mijloc de transport", a mai declarat Ciucă, care a invitat şi alte autorităţi locale să urmele modelul Clujului, ca nivel de ambiţie. 

ADVERTISING

Bode se laudă că el a avut ideea în 2020

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a folosit ocazia pentru a se lăuda ca a fost ideea lui, în 2020, când era ministru la Transporturi.

”Este o imensă bucurie să văd că munca noastră din urmă cu trei ani, din 2020, dă rezultate. Atunci am decis să descentralizăm marile proiecte în infrastructura de transport, să dăm posibilitatea administraţiilor locale care sunt capabile să implementeze mari proiecte să o facă şi Ministerul Transporturilor să asigure finanţarea”, a spus Bode, citat de News.ro.

”Noi, atunci, am realizat un plan investiţional pentru modernizarea infrastructurii de transport 2020-2030, cu posibilitatea de prelungire până în 2050. L-am adoptat în Guvern şi am discutat atunci cu dvs care ar fi principalele obiective din acest plan ambiţios de 20 sau 30 de ani. Din câte îmi amintesc erau şase investiţii mari, trei sunt astăzi cu finanţarea asigurată în PNRR. Mă refer la Autostrada Transilvania, la magistrala de metrou şi la calea ferată Cluj-Episcopia, inclusiv modernizarea circulaţiei pe o zonă foarte aglomerată”, a adăugat Bode.

El a precizat că celelalte trei proiecte sunt calea ferată Cluj-Teiuş, trenul metropolitan şi centura metropolitană.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇