Pasajul Unirii nu a fost autorizat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) după finalizarea lucrărilor de reabilitare, pentru că nu a avut nevoie de un astfel de aviz.
Potrivit ISU, construcția nu se regăsește în lista celor care se spun autorizării și avizării, informează Buletin de București.
Sistemul de ventilație și cel de semnalizare sunt singurele măsuri de securitate la incendiu de care dispune Pasajul Unirii și au fost stabilite de proiectant.
“Acest tip de construcție nu se încadrează în prevederile HG571, prin urmare rămâne în sarcina proiectantului si constructorului, ca la orice altă clădire care nu se supune avizării-autorizarii, să prevadă in proiect si normele de aparare împotriva incendiilor“, a explicat lt. col. Daniel Vasile de la ISU.
Primăria Sectorului 4 a anunțat în luna septembrie că sistemul de ventilație montat la Pasajul Unirii este de ultimă generație.
”Pasajul Unirii are, în momentul de față, cel mai performant sistem de ventilație. De ultimă generație, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leagă Franța de Italia, sistemul este complet automatizat și are două regimuri de funcționare.
Acesta este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de îndată, în momentul în care nivelul noxelor în tunel ajunge să fie unul foarte ridicat și, totodată, evacuează fumul către zonele de ieșire, în caz de incendiu”, transmitea Primăria.
Însă unii martori spun că evacuarea fumului după incendiul izbucnit marți la un autoturism în Pasajul Unirii a început târziu.
Prefectul de București, Toni Greblă, a declarat că ventilația mergea, doar că nu știe dacă funcționa pe treapta obișnuită, de eliminare noxe, sau pe cea de incendiu.