Două marfare, unul încărcat cu motorină, celălalt încărcat cu îngrăşăminte chimice, au fost la un pas de a se ciocni, joi, în gara din Sighişoara, după ce unul dintre mecanici ar fi adormit. Mai mult, mecanicul care a adormit ar fi fost sub influența alcoolului, iar CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, nu a avizat „de îndată” evenimentul, aşa cum prevede legea. Incidentul a fost clasificat în grupa A în care găsim incidentele cele mai grave, survenite în circulaţia trenurilor.
Informațiile sunt furnizate într-un articol publicat de clubferoviar.ro cu titlul Un mecanic beat era cât pe ce să arunce în aer Sighișoara.
„Mecanicul unui tren GFR a adormit, fapt pentru care trenul său a depăşit semnalul de ieşire din staţie aflat pe roşu. (...) Ceea ce a dus la evitarea unui grav dezastru feroviar a fost faptul că mecanicul trenului CER Fersped care intra în staţie pe aceeaşi linie a observat trenul GFR venind spre el şi a frânat brusc.
Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influenţa alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată. Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineaţa în gara menţionată”, scrie clubferoviar.ro.
Conform sursei citate, CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, nu a avizat „de îndată” evenimentul, aşa cum prevede legea, iar în aceste condiţii Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) a dispus efectuarea „unei inspecţii de stat având ca obiectiv stabilirea cauzelor care au condus la neavizarea de îndată a incidentului feroviar, precum şi aplicarea măsurilor prevăzute de legislaţia în vigoare”.
Incidentul a fost clasificat în grupa A în care găsim incidentele cele mai grave, survenite în circulaţia trenurilor.
„Acest incident feroviar a fost încadrat preliminar la art. 8 Grupa A, pct. 1.1 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 117/2010 pentru aprobarea Regulamentului de investigare a accidentelor şi a incidentelor, de dezvoltare şi îmbunătăţire a siguranţei feroviare pe căile ferate şi pe reţeaua de transport cu metroul din România, şi anume ca ,,expedieri sau plecări de trenuri când calea este ocupată – tren contra tren sau tren după tren, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice. În conformitate cu prevederile legale în vigoare, procedura de investigare a acestui incident feroviar a fost demarată de către Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER”; se arată într-un răspuns al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) adresat Club Feroviar.
Contactat telefonic de News.ro, responsabilul pentru comunicarea cu mass media al Agenţiei de Investigare Feroviară Română – AGIFER, Marian Zamfirache, a refuzat să dea detalii despre acest incident, invocând că se află în timpul său liber, în care nu este plătit pentru a oferi astfel de informaţii. â
„Dumneavoastră ştiţi că astăzi este sâmbătă?” a fost replica purtătorului de cuvânt al AGIFER, Marian Zamfirache, înainte de a asculta motivul pentru care a fost contactat telefonic, pe numărul de telefon de pe site-ul instituţiei. „Ne desfăşurăm atribuţiile stabilite prin lege. În acele atribuţii nu scrie că trebuie să fim la dispoziţia mass-mediei. (...) Bugetarul nu este sluga mass mediei, bugetarul îşi face treaba pentru care e desemnat”, a continuat Marian Zamfirache.
Nici reprezentanţii CFR Infrastructură nu au răspuns solicitărilor jurnaliştilor de a da detalii despre evenimentul de joi, din gara Sighişoara.