Primăria Cluj-Napoca a anunțat, marți, că o asociere de firme a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru realizarea magistralei de metrou 1.
Este vorba de asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport SA – Arcada Company SA.
Oferta depusă de asociere este de 9.059.483.352,07 lei, fără TVA (vreo 2 miliarde de euro cu tot cu TVA).
Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca, valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:
- 8.666.341.418,31 lei - execuție:
- 398.114.648,69 lei - proiectare.
Durata totală a contractului este de 96 de luni (8 ani).
Termenul de depunere a ofertelor a fost 28 februarie, fiind depuse două oferte.
Conform primăriei, printre proiectele realizate de ofertantul câștigător se numără construirea Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, dar proiectarea şi construirea unor linii de metrou în Varşovia.
Printre proiectele sale se mai numără cel al liniei de metrou din Dubai pentru Expo 2020, care a costat 2,8 miliarde de dolari. Compania are o subsidiară care este lider în Turcia la producția de oțel, având trei fabrici în Ankara și Izmir.
Magistrala 1 de metrou este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).
Finanţarea va fi asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor, cu bani din PNRR şi de la bugetul de stat, dar şi de la bugetul local.
Turcii construiesc și Magistrala 6, București - Otopeni
Tot marţi Ministerul Transporturilor a anunţat cine va construi lotul 2 din Magistrala M6 a metroului din Bucureşti. Şi tot despre nişte turci este vorba.
MT a semnat încă din martie 2022 un contract de 1,2 miliarde de lei cu turcii de la Alsim Alarko pentru proiectarea și execuția primelor 6 stații din Magistrala M6. Este vorba despre stațiile: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo.
Toamna trecută, Ministerul Transporturilor estima că lucrările vor începe în primăvara lui 2023.
Alsim Alarko a depus ofertă și la licitația prin care se selectează executantul restului de magistrală, până la Otopeni. Adică a traseului care va lega viitoarele stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, I.C. Brătianu și Henri Coandă.
Compania n-a câștigat această procedură. Cu toate acestea, și a doua parte a magistralei M6 va fi construită tot de turci. Mai exact de asocierea de firme Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA.
Potrivit Metrorex SA, valoarea contractului pentru proiectare și execuție a acestei jumătăți de magistrală se va ridica la 1.278.415.271 de lei. Finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile (printr-un credit internațional de la Japan International Cooperation Agency).
De la momentul în care se va da ordinul de începere a lucrărilor, proiectul ar urma să fie finalizat în 48 de luni (4 ani).