Dîncu susţine că MiG-urile nu sunt un pericol pentru piloţi, deşi mai mulţi au murit în astfel de zboruri

Dîncu susţine că MiG-urile nu sunt un pericol pentru piloţi, deşi mai mulţi au murit în astfel de zboruri
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, a afirmat, marţi, referindu-se la reluarea zborurilor cu avioanele MiG-21, că acestea nu reprezintă un pericol pentru piloţi, decizia suspendării fiind luată pentru realizarea unei analize de stabilire a cauzelor accidentelor produse în ultimii ani.

Vasile Dîncu a fost întrebat, marţi, la Constanţa, despre reluarea zborurilor cu MiG-21.

"S-a făcut o analiză foarte serioasă, profundă asupra acestui fapt, asupra posibilităţii de a continua zborurile. Noi am prezentat un scenariu profesional cu mai multe căi de acţiune CSAT-ului şi CSAT-ul a aprobat una din aceste căi de acţiune, aceea că încă un an aceste aparate pot să zboare.

ADVERTISING

Şi asta şi pentru antrenamentul piloţilor, o să funcţioneze şi pentru Poliţia Aeriană, chiar dacă ne-am fi descurcat cu forţele externe pe care le avem în acest moment şi fără MiG-uri. Dar CSAT a stabilit acest lucru şi sigur că a fost una din variantele noastre. Ele nu reprezintă un pericol pentru piloţi", a afirmat ministrul Apărării.

Multe accidente în ultimii ani

Dîncu a menţionat că atunci când s-a decis suspendarea zborurilor cu avioane MiG a fost luată în calcul realizarea unei analize pentru a se stabili care au fost cauzele accidentelor din ultimii ani: "Noi am luat în calcul atunci când am suspendat zborurile pentru o perioadă, am luat în calcul nevoia unei analize serioase şi asta s-a făcut şi am luat în calcul şi faptul că în ultimii ani au fost multe accidente şi am vrut să vedem care sunt cauzele şi cam ce ar trebui făcut în viitor."

ADVERTISING

"Sigur că în viitor înseamnă ceea ce a anunţat şi preşedintele României, începerea procedurilor pentru avioane de categoria a cincea. Acesta este primul lucru. Sigur că asta este într-un orizont mai îndepărtat şi accelerarea achiziţiei celor două escadrile din Norvegia. Am discutat deja şi cu ministrul norvegian, am discutat şi la nivelul Statului Major şi vom accelera aducerea acestor avioane şi modernizarea lor pentru că despre asta este vorba, aducerea lor la resursă pe termen lung, în acest an şi anul viitor", a explicat ministrul Apărării.

MiG-21 mai zboară un an

Ministerul Apărării a anunţat, pe 24 mai, reluarea zborurilor cu avioane MiG-21 LanceR, pentru o perioadă de un an.

ADVERTISING

Până în 15 mai 2023, aeronavele vor fi folosite exclusiv pentru misiuni de Poliţie Aeriană şi instructajul piloţilor.

Zborurile cu avioanele MiG-21 LanceR au fost suspendate la 15 aprilie, "având în vedere incidenţa considerabilă a evenimentelor şi accidentelor de aviaţie înregistrate pe timpul exploatării aeronavelor MiG-21 LanceR, soldate cu mai multe victime şi aeronave avariate sau distruse", a anunțat MApN.

În perioada suspendării acestor zboruri, piloții militari au executat misiunile din Serviciul de luptă Poliţie Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare, sprijinite de aeronavele aliate dislocate în România, în cadrul misiunii de Poliție Aeriană Întărită (enhanced Air Policing) sub comandă NATO.

Bilanțul negru al avioanelor MiG-21 din România

Patru piloți și-au pierdut viața în accidentele în care au fost implicate avioanele MiG 21 în ultimii ani în țara noastră.

La 2 martie 2022, o aeronavă MiG 21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare aeriană deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control, dispărând de pe radar într-o zonă cuprinsă între localităţile Cogealac şi Gura Dobrogei. Aeronava care s-a prăbușit decolase de la Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu. Pilotul nu a reușit să se salveze.

La 7 iulie 2018, un MiG 21 Lancer, care participa la mitingul organizat cu prilejul Zilei Porţilor deschise de la Baza Aeriană Borcea, s-a prăbuşit în timpul demonstraţiei, în apropierea staţiei de taxare de la Feteşti. Pilotul a murit după ce a refuzat să se catapulteze, el rămânând la manşă pentru a duce avionul cât mai departe de oamenii care participau la eveniment.

La 1 noiembrie 2010, un MiG-21 Lancer cu dublă comandă s-a prăbuşit lângă baza militară de la Câmpia Turzii. Cei doi piloţi şi-au pierdut viaţa.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇