Cum a ajuns un bărbat cu dizabilități să se târască în mâini la ieșirea din avion

Cum a ajuns un bărbat cu dizabilități să se târască în mâini la ieșirea din avion

Compania Air Canada a fost forțată să prezinte scuze public, după ce un bărbat cu paralizie cerebrală spastică a fost nevoit să se târască în mâini, pentru a coborî din avion, pentru că echipajul aeronavei nu i-a putut oferit un scaun cu rotile.

Rodney Hodgins, 49 de ani, are nevoie de un scaun cu rotile pentru a se deplasa. El a zburat la Las Vegas împreună cu soția sa, Deanna, pentru a sărbători aniversarea lor.

Când avionul a aterizat, însoțitorul de bord le-a explicat că nu este timp să urce un scaun cu rotile la bord înainte ca aeronava să se pregătească din nou pentru decolare, scrie The Guardian.

ADVERTISING

Iniţial, cuplul a crezut că este vorba despre o glumă.

„Le-am spus: Desigur că nu pot. Sunt într-un scaun cu rotile. Nu pot merge”, povesteşte bărbatul pentru Canadian Press.

Însă nu a avut încotro. Bărbatul şi-a folosit braţele pentru a se ridica şi a se târî pe lângă 12 rânduri de scaune, în timp ce soția îl ținea de picioare.

Într-o postare pe Facebook, Deanna Hodgins scrie cum a fost totul: „În fața unei duzini de oameni, unii priveau în altă parte, alții ne priveau cu rușine, a trebuit să ne luptăm să-l scoatem din avion... S-a rănit la picioare și eu m-am lovit la spate. Emoțional, mult mai mult a fost rănit”.

ADVERTISING

Femeia susţine că a planificat călătoria timp de opt luni și s-a asigurat că Air Canada are toate informaţiile necesare din partea lor.

Ulterior, compania a recunoscut că Hodgins a primit ajutor inadecvat şi a anunţat că nu va mai lucra cu firma care asigura acest serviciu în Las Vegas.

„Folosim serviciile unei firme terțe, specializată în asistență pentru scaune rulante, din Las Vegas, pentru a asigura transport în siguranță pe și în afara aeronavelor. În urma investigației noastre asupra modului în care a avut loc această întrerupere gravă a serviciului, vom evalua alți parteneri de servicii de asistență pentru mobilitate din Las Vegas.”

ADVERTISING

Hodgins spune că li s-a oferit un voucher de 2.000 de dolari, dar despăgubirea nu va „rezolva problema” modului în care compania a tratat pasagerii cu dizabilități.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇