Președintele Federației Părinților (FNAPIP): Ministrul Cîmpeanu nu face decât să dezbine și să pună pe butuci acest sistem educațional. Ar trebui să părăsească funcția

Președintele Federației Părinților (FNAPIP): Ministrul Cîmpeanu nu face decât să dezbine și să pună pe butuci acest sistem educațional. Ar trebui să părăsească funcția

Dacă noi avem orașe care au 14-13-12-10 la mie ratele incidențelor, iar spitalele sunt închise, nu mai primesc niciun pacient, cum Dumnezeu să-ți trimiți copilul la școală, copil care poate să se infecteze și poate să îți transmită și ție boala?!”, întreabă Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar.

Reacția vine după ce ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat vineri condițiile în care vor reveni în clase copiii, începând de luni. Decizia ministrului de a condiționa prezența în școală de rata de vaccinare a cadrelor didactice a fost contestată atât de sindicate, cât și de asociațiile de elevi și de reprezentanții părinților, dar ea va fi pusă totuși în aplicare.

Tot vineri am aflat că România a depășit pragul de 50.000 de morți de Covid, iar din totalul pacienților internați în spitale (19.013), 354 sunt minori, între care 31 sunt în stare gravă la ATI.

Invitat să ne spună opinia sa despre deciziile ministrului, Iulian Cristache a subliniat de mai multe ori faptul că nu poți decupla redeschiderea școlilor de rata incidenței din localitatea respectivă pentru că riscurile sunt mari pentru toată lumea, el fiind de părere că ministrul Cîmpeanu ar trebui chiar să răspundă penal pentru cei 3 copii și cei 7 profesori care au murit până acum de pe urma infectării cu Covid-19.

Școlile nu pot fi rupte de contextul social. Sigur că și noi ne dorim școala față-în-față, e esențial, dar nu poți s-o faci atâta timp cât există riscul să-ți dispară unul dintre membrii familiei, să ajungă în morga spitalului”, ne-a mai declarat Iulian Cristache, în opinia căruia Sorin Cîmpeanu este ”cel mai sumbru ministru” al Educației din ultimii 30 de ani.

ADVERTISING

De ce? Iată argumentele invocate de Iulian Cristache:

iulian cristache pandemie
Foto: Facebook / Iulian Cristache

Urban vs Rural; Incidența vs Vaccinare

Deciziile sunt luate doar la dorința domniei sale, fără niciun fel de consultare.

Gândiți-vă ce se întâmplă în marile orașe, raportându-ne la ce se întâmplă în mediul rural, acolo unde, într-adevăr, trebuie să facem eforturile necesare astfel încât să continuăm un învățământ față în față.

De exemplu, în București, rata incidenței este, să zicem, de 14 la mie și majoritatea școlilor au profesori vaccinați.

Deci, teoretic, ar trebui să continue un învățământ față în față, cu o rată a incidenței 14, cu toate ATI-urile pline și cu Salvările care nu mai fac față (a se vedea inclusiv faptul că primim ajutoare internaționale și vin avioane din Polonia, Ungaria, Germania, astfel încât să le trimitem părinții și copiii infectați acolo, pentru că nu mai sunt ușile deschise la ATI).

Faceți acum comparația cu mediul rural, acolo unde ratele incidențelor pot fi mici, acolo unde profesorii NU sunt vaccinați într-un procent așa de mare și unde s-a creat obligativitatea să se continue online, fără să se dea posibilitatea și acolo ca deciziile să fie luate la nivelul consiliilor de administrație.

Această decizie nu face altceva decât să dezbine. De două luni, acest ministru interimar merge pe principiul ”Dezbină și cucerește” – să ne pună împotriva sindicatelor, sindicatele împotriva elevilor, elevii împotriva noastră – ceea ce este de nepermis.

Este singurul ministru în 7 ani de zile care a avut curajul, cu subiect și predicat, să recunoască că nu are nevoie de niciun sprijin de la asociațiile de elevi și de niciun sprijin de la Federația părinților.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Este inadmisibil! Și, din punctul nostru de vedere, ar trebui să părăsească această funcție, chiar dacă este ministru demis în acest moment.

Teste de salivă? Nu. Pregătire pentru online? Nu.

Noi, ca federație, am solicitat testele de salivă din primăvară. Chiar dacă în baza sondajului pe care noi l-am făcut atunci (și la care ne-au răspuns peste 90.000 de părinți) părinții se opuneau la aceste teste salivare, acum este cu totul și cu totul alt context.

Atunci vorbeam de incidența de 3 la mie, acum vorbim de 10-14-15 la mie! Este cu totul si cu totul altceva.

Testele salivare sunt binevenite în școli. Ele trebuiau să fie deja pregătite pentru data de 1 septembrie. Nu acum! Venim după două săptămâni de vacanță forțată.

Iar minte: Când am intrat în vacanță forțată a spus că vom avea în prima zi a începutului școlii testele. Le avem? Nu, a apărut la televizor și a spus că le vom avea peste nu știu câte zile.

Le vom avea când, probabil, va trece acest val pandemic și nu vom avea ce să facem cu ele, vom avea din nou o gaură la buget pentru că nu a fost în stare să procure aceste teste salivare și să colaboreze cu Ministerul Sănătății, astfel încât să vină în sprijinul unei școli față-în-față.

Una e doar să declari că vrei școală față-în-față și să nu faci nimic, alta e să declari dar să și faci, în calitatea pe care o ai, de ministru.

Iată ce a relatat medicul Sorin Popescu despre redeschiderea școlilor în Austria și în România:

Luni se redeschid școlile în România după două săptămâni de pauză.Pericolul este iminent dacă nu se iau măsuri de...

Publicată de Sorin Popescu pe Vineri, 5 noiembrie 2021

De ce credeți că ministrul își dorește cu tot dinadinsul învățământ față în față? Ca să nu se arate greșelile pe care el le-a făcut sau inacțiunile lui, în calitate de manager, la nivelul ministerului, pentru că el trebuia să se ocupe de acest sistem online.

ADVERTISING

Se știa că vom avea un val 4 al pandemiei. Trebuia să se ocupe de conținut digital, de pregătirea profesorilor, de infrastructură și logistică…

El de un an de zile n-a făcut altceva decât să se plimbe prin toată presa (pentru că este ținut în brațe, din păcate, o spun cu părere de rău, de câtre toată presa). Și am și scris în comunicat: Dacă ar fi acordat un număr de ore egal școlilor, așa cum s-a dus în studiourile tv, să coboare în mediul rural și să vadă care sunt lipsurile, cu certitudine că aveam un sistem educațional mult mai bun.

În afară de declarații, și de poezii spuse pe dinafară, și de cifre exacte care nu au nicio relevanță, pe alocuri, la întrebările reporterilor, nu face absolut nimic decât să dezbine și să pună pe butuci acest sistem educațional.

Chestionare pentru părinți și directori de școli cărora le e frică

A apărut primul Ordin de ministru în septembrie, când nu exista posibilitatea de a trece în online decât dacă aveai cazuri pozitive la clasă sau dacă la nivelul unității de învățământ 50% dintre formațiunile din învățământ erau în online.

Exista acel articol 3.2 pe care nu avea curaj niciun director să îl propună consiliilor de administrație.

După presiunea făcută de noi, ca federație, ministrul a apărut în presă și a început să spună ”Stați liniștiți, nu e nicio problemă, apelați la art. 3.2., solicitați școală online și veți primi aprobări pe bandă rulantă de la inspectorate”. Ceea ce s-a și întâmplat.

Acum vine cu această rată de 60% vaccinare în cadrul profesorilor, dar are grijă să spună că există acel art. 3.2 și atrage atenția că numai în situații foarte bine argumentate, adică în situații de infrastructură și de logistică, dar FĂRĂ SĂ ȚINĂ CONT DE RATA INCIDENȚEI.

Păi, dacă noi avem orașe care au 14-13-12-10 la mie ratele incidențelor și, repet, spitalele sunt închise, nu mai primesc niciun pacient, cum Dumnezeu să-ți trimiți copilul la școală, copil care poate să se infecteze și poate să îți transmită și ție boala?! Bun, copiii sunt tineri, nu au simptome așa de puternice (deși ar trebui să răspundă pentru cei 3 copii decedați în urma infectării și pentru cei 7 profesori care au decedat, ar trebui să răspundă penal!), dar nu ai cum să decuplezi rata incidenței!

Și degeaba solicită părinții acest lucru pentru că majoritatea directorilor au frică să solicite în acest moment online, chiar dacă părinții și profesorii spun asta. (….)

Acest ministru nu se gândește la societate în ansamblu, se gândește doar la imaginea domniei sale, vrea să apară în fiecare zi pe sticlă, să își facă reclamă. Despre asta este vorba.

Noi vrem să gândim la nivel societal, noi de aia spunem că școlile nu pot fi rupte de contextul social. Sigur că și noi ne dorim școala față-în-față, e esențial, dar nu poți s-o faci atâta timp cât există riscul să-ți dispară unul dintre membrii familiei, să ajungă în morga spitalului. Despre ce vorbim aici?

Atâta timp cât spitalul nu-ți deschide ușa, atâta timp cât Salvarea vine în 24-72 de ore, în funcție de localitate, acest ministru (interimar, demis, cum vreți dvs) nu trebuie să gândească la nivel societal? Își vede doar bucățica lui și imaginea lui, ca să rămână cu titlul de ministrul care a ținut cel mai mult școlile deschise? NU, este cel mai sumbru ministru care putea să fie în ultimii 30 de ani la nivelul sistemului.

Care ar fi soluțiile?

Soluții? Noi le-am dat în comunicatul de joi.

Noi am spus foarte clar că este foarte ușor să te uiți la părerea experților. Noi ne putem da cu părerea, dar nu putem fi mai buni decât experții. Și am apelat telefonic la dr. Jurma și am citit și am văzut ce spune și prof. Cherecheș.

A fost conditionati cu rea credinta sa credem ca e normal sa tinem scolile deschise si dupa 6 la mie, ca normal sa nu...

Publicată de Octavian P Jurma pe Vineri, 5 noiembrie 2021

Peste incidența de 3 la mie, sistemul sanitar este îngenunchiat (deci, ce a ales dna ministru Anisie anul trecut și în primăvară era foarte bine - nu am avut atunci asemenea amplitudini, asemenea cazuri, asemenea situații la ATI).

Peste 6 la mie trebuia obligatoriu trecut în online, dându-le totuși posibilitatea CA-urilor să hotărască pentru copiii din învățământul primar, care nu pot sta în online și acolo unde familiile nu au cu cine să îi lase (și unde vorbim și despre punerea unor baze pedagogice, pentru că nu ai cum, cu un copil de clasa pregătitorare să faci bastonașe online).

Chiar și peste 6 la mie noi NU am cerut închiderea școlilor decât acolo unde școlile decideau acest lucru, pentru că școlile știau dacă au personal la femeile de serviciu să facă față la dezinfectare, știau dacă au profesori cu comorbidități care nu sunt trecuți în ordinul comun (un alt ordin comun făcut pe genunchi de către actualul ministru, foarte prost încropit).

Și să prioritizeze anii terminali – clasele a VIII-a și a XII-a.

Decizia de a continua școala f2f, ținând cont doar de procentul profesorilor vaccinați, este una halucinantă.Am...

Publicată de Iulian Cristache pe Vineri, 5 noiembrie 2021

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇