Dr. Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, recomandă autorităților locale să evalueze cu atenție contextul epidemiologic și să adapteze la specificul local măsurile privind deschiderea școlilor, mai ales în comunitățile mici și în școlile cu un număr redus de copii.
”Nu e importantă doar incidența cumulată, e foarte important contextul epidemiologic local mai ales în localitățile mici, cu câteva mii de locuitori. Incidența poate fi dată de un singur focar, eventual concentrată la o instituție de îngrijire, sau poate să fie răspândire comunitară, ceea reprezintă o altă situație, care justifică introducerea scenariilor galbene sau roșii”, a declarat Alexandru Rafila pentru Spotmedia.ro.
Pe de altă parte, ”programul alternativ este un lucru bun, dar numai în școlile cu mulți elevi în clase”, spune acesta.
”În localitățile mici, unde numărul de elevi e redus (10 -12 elevi în clasă), această măsură nu se justifică pentru că elevii pot să stea distanțați. Măsurile trebuie aplicate adaptat în fiecare localitate și școală, după evaluarea contextului epidemiologic și a situației fiecărei școli de către DSP și Inspectoratul Școlar”, a adăugat dr. Alexandru Rafila.
Dr. Rafila vine cu sfaturi practice pentru elevii care încep școala în pandemie de coronavirus
Ministerul Sănătăţii a publicat, luni, rata de infectare cu noul coronavirus în fiecare localitate.
În funcţie de această evaluare, urmează ca toate unităţile şcolare şi Comitetele Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă să decidă, până pe 10 septembrie, scenariile după care va începe şcoala.