Cum rămâne cu testarea elevilor? Ministerul spune că are încredere în profesori, dar școlile trimit testele acasă la părinți

Cum rămâne cu testarea elevilor? Ministerul spune că are încredere în profesori, dar școlile trimit testele acasă la părinți

Consiliul Naţional al Elevilor cere Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea cadrelor didactice în procesul de testare rapidă pentru COVID-19, indicând foarte clar ce atribuţii au în acest proces.

În opinia elevilor, întregul demers de testare, dorit de toţi reprezentanţii societăţii civile, este blocat de proceduri şi dezinteres.

”Pe de o parte, Ministerul Educaţiei nu îşi asumă testarea în şcoală pentru a nu atribui profesorilor o sarcină în plus şi, pe de cealaltă parte, sindicatele din educaţie refuză vehement să susţină necesitatea implicării personalului din învăţământ în procedura de testare. În tot acest timp, din ce în ce mai multe şcoli decid distribuirea testelor rapide către elevi şi administrarea lor acasă, fără a avea garanţia că acest lucru se va întâmpla cu adevărat. 

ADVERTISING

De aceea, solicităm Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă, indicând foarte clar ce atribuţii au cadrele didactice în acest proces. Considerăm că, la acest moment, nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor, având în vedere lipsa acută a resursei umane din sistem”, afirmă reprezentanţii elevilor.

Ei amintesc că în ultimele zile, ministrul Educaţiei a declarat în repetate rânduri că mizează pe înţelegerea şi pe bunăvoinţa cadrelor didactice, care se vor implica în asamblarea testelor non-invazive ale elevilor şi care vor participa la administrarea acestora în spaţiul şcolar. Adiacent, sindicatele din educaţie au anunţat că nu sunt de acord cu niciun fel de implicare din partea personalului din învăţământ pentru această procedură, fără a indica o variantă adiacentă realizabilă.  

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Consiliul Naţional al Elevilor condamnă astfel de atitudini din partea celor care ar trebui să reprezinte un model de stabilitate şi siguranţă într-un context social ca acesta şi îndeamnă la responsabilitate din partea tuturor actorilor implicaţi în sistemul de educaţie.     

”Cum rămâne cu testarea? Ministerul are încredere în profesori, iar profesorii refuză să se implice. Dacă vom continua aşa, nu va fi testare în şcoli multă vreme de acum încolo. Nu este posibil ca, după ce testele au fost promise şi aşteptate nepermis de mult, să blocăm întregul demers de lipsă de asumare, comoditate sau dezinteres! Solicităm clarificarea situaţiei cu celeritate, precum şi responsabilitate din partea tuturor actorilor din educaţie!”, a declarat Silviu Morcan, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.   

ADVERTISING

Testare făcută de părinți în tot județul Bistrița Năsăud

În context, consiliile de administraţie ale tuturor unităţilor de învăţământ din judeţul Bistriţa-Năsăud au decis ca testarea elevilor şi preşcolarilor pentru COVID-19, pe bază de salivă, să se facă la domiciliu, sub supravegherea părinţilor sau a tutorilor legali, a anunţat, marţi, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ).

În judeţ au ajuns aproximativ 100.000 de teste antigen pe bază de salivă, care au fost distribuite în şcoli şi grădiniţe.

"Inspectoratul Şcolar Judeţean a recepţionat o primă tranşă (cca. 100.000) din testele antigen pe bază de salivă şi le-a distribuit tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţul Bistriţa-Năsăud (câte 2 teste pentru preşcolari, elevi şi personalul unităţii).

Imediat după reluarea cursurilor, conducerea acestora va facilita procesul de pregătire şi distribuire a testelor către elevi, astfel încât procesul de testare să se poată derula în zilele de luni şi joi ale săptămânii următoare. Consiliul de Administraţie al fiecărei unităţi de învăţământ a hotărât ca testarea copiilor/elevilor să fie efectuată la domiciliul acestora, sub supravegherea părinţilor/ tutorilor legali", se arată în mesajul postat de ISJ pe o reţea de socializare.

Conducerea Inspectoratului Şcolar a menţionat, de asemenea, că "beneficiile testării şi nevoia de a ne menţine sănătoşi primează în faţa disfuncţionalităţilor de natură administrativă" şi că problemele pot fi rezolvate "prin bunăvoinţa, responsabilitatea şi abilitatea managerială".


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇