Sfatul unui miliardar: „Vrei să ai succes? Întreabă-i pe copii ce-și doresc!”

Sfatul unui miliardar: „Vrei să ai succes? Întreabă-i pe copii ce-și doresc!”
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Instinctul nu-ți spune să-i ceri unui adolescent sau unui copil sfaturi, când iei decizii cu privire la afaceri sau la cariera ta, nu-i așa? Dar să știi că s-ar putea să-ți fie de folos să o faci.

Mai ales atunci când te apuci de ceva nou, spune Nikhil Kamath, un miliardar de 38 de ani, autodidact și cofondator al Zerodha, o platformă online de brokeraj, potrivit CNBC.   

„Nu te duce la generația anterioară ca să afli ce ar trebui să faci peste 20 de ani. Mergi și uită-te ce fac copiii. Uită-te ce face un băiat de 16 ani și ce ar putea să-și dorească în 10 ani” i-a spus Kamath lui Ryan Roslansky, CEO-ul LinkedIn, într-un episod recent din seria video „The Path”.

ADVERTISING

Kamath a început să facă afaceri încă din clasa a IX-a. Pe atunci, cumpăra și vindea telefoanele mobile ale colegilor de clasă.

Ulterior, a renunțat la liceu și s-a angajat la un call-center. În timpul liber, a învățat să tranzacționeze acțiuni. Ceea ce l-a inspirat să încerce să construiască o cariera în domeniul financiar.

Kamath și fratele său au fondat Zerodha, în Bangalore, în 2010.

De atunci, platforma de tranzacționare a crescut exploziv. Are acum mai mult de 10 milioane de utilizatori. E una dintre cele mai mari din India.

ADVERTISING

Asta i-a adus lui Kamath o avere netă de 3 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Forbes.

În 2021, a devenit cofondator al unei firme de capital de risc numită Gruhas, care sprijină antreprenorii în industrii precum inteligența artificială și tehnologiile ecologice (domenii prioritare pentru noile generații).

„Multe dintre sfaturile pe care le poți obține de la cineva de 50 sau 60 de ani, care se află în poziții de putere, ar putea să nu mai fie în ton cu nevoile și dorințele publicului sau consumatorilor tăi,” a explicat Kamath lui Roslansky, adăugând că tinerii sunt cei care „definesc cultura în viitor.”

ADVERTISING

Tinerii, pe măsură ce descoperă lumea, sunt adesea mai curioși și au o perspectivă proaspătă care ar putea inspira idei inovative pentru afacerea ta, a explicat Kamath.

De asemenea, abordarea obiceiurilor lor de pe rețelele sociale te-ar putea ajuta să îți modelezi strategia de marketing.

Aproape jumătate dintre adolescenți sunt online „aproape constant,” conform unui raport al Pew Research Center din 2024. Ei frecventează cel mai mult YouTube, TikTok, Instagram și Snapchat, adesea stabilind tendințe în modă, dans și stil de viață pe aceste platforme.

În plus, Generația Alpha – adică tinerii născuți între 2010 și 2024 - va avea o putere de cumpărare directă de 1,7 trilioane de dolari și un impact economic de 5,46 trilioane de dolari până în 2029, potrivit firmei de consultanță McCrindle, care afirmă că această generație de consumatori este adesea ignorată.

„Fiecare organizație, fiecare marcă, fiecare produs este doar la o generație distanță de dispariție,” a spus CEO-ul Mark McCrindle într-un interviu din mai pentru CFO Brew.

Mulți antreprenori au avut deja succes folosind tinerii ca sursă de inspirație.

Obiceiurile sociale ale lui Mark Zuckerberg și ale altor studenți au inspirat crearea Facebook în 2004. De asemenea, Ben Silbermann, cofondatorul Pinterest, a creat platforma având în minte pasiunea sa din copilărie pentru colecționarea de obiecte.

Desigur, poți obține sfaturi valoroase de afaceri și de la persoane mai în vârstă cu experiență în antreprenoriat. Însă, dacă vrei cu adevărat să știi dacă ideile tale sunt bune, întreabă un copil, insistă Kamath.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇