Schimbări în aviație: Companiile aeriene îi trimit pe pasageri să ia trenul, se pun taxe pe avioanele private și zborurile pe distanțe scurte

Schimbări în aviație: Companiile aeriene îi trimit pe pasageri să ia trenul, se pun taxe pe avioanele private și zborurile pe distanțe scurte

Modificări importante au loc și în aviație, determinate în primul rând de nevoia reducerii emisiilor de carbon, dar și a poluării fonice. De la încurajarea pasagerilor să ia trenul până la suprataxarea avioanelor private sau a zborurilor pe distanțe scurte.

Sectorul aerian nu trebuie să mai privească calea ferată ca pe un concurent

Sîmbătă, directorul general al KLM a încurajat pasagerii să ia trenul în loc să zboare cu avionul pe distanţe scurte pentru a contribui la reducerea emisiilor de carbon, afirmând că sectorul aerian ar trebui să înceteze să mai privească calea ferată ca pe un concurent, conform Financial Times.

ADVERTISING

“Dacă aveţi o alternativă bună, ar trebui să o folosiţi cu adevărat”, a declarat Marjan Rintel într-un interviu pentru Financial Times. “Dacă eşti serios în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor de sustenabilitate, trenul nu este un concurent. Trebuie să lucrăm împreună”.

Ea a mai spus că a folosit trenul atunci când a călătorit de la Amsterdam, unde se află sediul KLM, la sediul central din Paris al companiei-mamă Air France-KLM.

Se renunță la rutele aeriene interne unde există alternativă feroviară

Guvernele naţionale din Europa au luat măsuri pentru a convinge populaţia să folosească trenurile în locul zborurilor pe distanţe scurte şi pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon al zborurilor.

ADVERTISING

Air France, transportatorul francez care face parte din acelaşi grup ca şi KLM, a încetat în 2020 să mai zboare pe rutele interne unde există alternative feroviare sau cu autocarul care durează mai puţin de două ore şi jumătate, ca parte a măsurilor convenite cu guvernul francez în schimbul ajutorului acordat în timpul pandemiei Covid-19.

Parlamentarii francezi au adoptat ulterior un proiect de lege care oficializează interdicţia zborurilor scurte, măsură aprobată de UE săptămâna trecută. Cu toate acestea, în mod efectiv, modificările afectează doar trei rute din Paris, fiind exceptate, de exemplu, zborurile de legătură.

ADVERTISING

În iunie, guvernul olandez a anunţat că intenţionează să reducă cu peste 10% numărul de zboruri de pe aeroportul Schiphol, până la 440.000 pe an. Măsura va duce probabil la o reducere drastică a zborurilor pe distanţe scurte de pe aeroport şi ar putea pune frână creşterii viitoare a companiei naţionale KLM.

Ca răspuns, KLM a făcut deja rezervări de locuri pe serviciul feroviar care leagă Amsterdam de Bruxelles şi Paris şi dezvoltă relaţiile cu căile ferate olandeze, pentru a vedea ce pot face pentru a-i motiva pe clienţi să meargă cu trenul la Bruxelles sau Paris.

De asemenea, KLM încearcă să faciliteze cumpărarea biletelor de avion şi de tren într-o singură rezervare şi poartă discuţii cu companiile feroviare din Olanda şi Franţa pentru a facilita transferurile, a declarat Rintel.

În plus, serviciile de bagaje ar putea fi integrate, permiţând clienţilor să lase bagajele la aeroport şi să le ridice la sfârşitul călătoriei cu trenul, de exemplu. “În calitate de client, te uiţi întotdeauna la destinaţia finală aşa că trebuie să oferi un astfel de produs”, a spus ea.

Belgia va taxa avioanele private și zborurile pe distanțe scurte

Și în Belgia se anunță modificări. Vor fi impuse noi taxe pentru avioanele mai vechi și mai zgomotoase, precum și pentru avioanele private și zborurile pe distanțe scurte, în încercarea de a reduce poluarea fonică și a aerului, potrivit unei declarații guvernamentale citată de Reuters.

În prezent, avioanele care utilizează aeroportul din Bruxelles trebuie să plătească o taxă stabilită în funcție de nivelul de zgomot generat la decolare și aterizare. Până acum, avioanele mici, cum ar fi avioanele private, au fost scutite.

Noul sistem de taxe, care va intra în vigoare de la 1 aprilie 2023, face ca taxele să depindă nu doar de zgomot, ci și de nivelurile de poluare a aerului și de emisii de gaze cu efect de seră, precum și de destinație.

Taxele vor crește pentru zborurile mai scurte de 500 km.

"Poluarea fonică resimțită de rezidenții din apropierea Aeroportului Național din Bruxelles, indiferent dacă locuiesc în Flandra, Bruxelles sau Valonia, nu poate rămâne așa cum este", a declarat Georges Gilkinet, viceprim-ministru și ministru însărcinat cu transporturile, într-un comunicat.

Aviația de afaceri reprezintă 12% din întregul trafic aerian din Belgia, potrivit Asociației Europene a Aviației de Afaceri.

Deși la nivelul UE nu există încă nicio reglementare care să taxeze avioanele corporative pentru emisiile de gaze cu efect de seră, Franța a promovat această idee încă din vară.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇