Contextul macroeconomic este unul care favorizează investiţiile şi nu există riscul unei recesiuni iminente în următoarea perioadă, susţine Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMAG.
„Pandemia ne-a arătat utilitatea serviciilor online. În România, faţă de criza financiară din 2009, rata de angajare este foarte mare, nu există un pericol iminent ca oamenii să piardă locurile de muncă.
O altă diferenţă faţă de atunci este cursul de schimb, atunci o luase foarte mult în sus, iar acum BNR va ţine cu dinţii de curs, ca măsură împotriva inflaţiei. Sunt două elemente care ne dau speranţă şi optimism că lucrurile vor arăta bine, deşi cu turbulenţe, dar contextul macro este unul care favorizează investiţiile", a spus Stanciu, joi, într-o conferinţă de presă.
Întrebat care sunt riscurile pe care le vede pentru investitori, el a indicat inflaţia, care va avea un impact în special asupra puterii de cumpărare a celor cu venituri mai mici, în cazul cărora ponderea ratelor şi a facturilor e mai mare. Aceştia vor renunţa la alte cheltuieli.
"Există şi riscul macroeconomic şi riscul internaţional. Ne-am extins în Bulgaria şi Ungaria şi am fi vrut să ne mai extindem într-o ţară, nu putem spune care este aceasta, dar am decis să amânăm investiţia, să vedem ce se mai întâmplă. Actualul context ne-a schimbat puţin planurile", a continuat Stanciu.
Un alt risc pe care îl văd reprezentanţii eMAG este situaţia din China, cu lockdown-ul din anumite zone, care a dus la scăderea posibilităţii de aprovizionare cu anumite produse, dar, în această situaţie, eMAG şi-a majorat stocurile.
Sectorul de comerţ online are un potenţial foarte mare de creştere în România, în condiţiile în care reprezintă circa 10% din total, spre deosebire de Marea Britanie, unde comerţul online se ridică la 30%.
"România poate fi un hub regional pentru creşterea comerţului online", a mai spus Stanciu.
Investițiile eMAG au depășit anul trecut 1 miliard de lei
eMAG, cel mai mare retailer online local, a înregistrat în 2021 în România o cifră de afaceri de 5,682 miliarde de lei.
Investițiile eMAG au depășit anul trecut 1 miliard de lei, iar în următorii doi ani grupul va continua să investească 2,2 miliarde de lei în planul său de transformare în ecosistem regional de comerț online.
„În al doilea an de pandemie, am luat decizia să demarăm un program ambițios de investiții, cu rolul de a susține transformarea eMAG într-un ecosistem regional de comerț online. Rezultatele acestui program sunt deja vizibile, atât pentru clienți, care cumpără mai des, dintr-o gamă mai largă de produse, cu livrare mai rapidă, cât și pentru cei 42.000 de antreprenori din Marketplace.
Am atins astfel, în cei doi ani de pandemie, o creștere de peste 60% a cifrei de afaceri, care ne-a dat încredere să continuăm planul de investiții cu 2,2 miliarde de lei în următorii doi ani pentru a oferi o soluție mai ușoară, mai rapidă și mai accesibilă de shopping. Continuăm să investim în servicii, în noul abonament Genius, care se va extinde, din 15 iunie, la patru aplicații: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, păstrând însă același preț anual ca și până acum”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.