Cu discursuri și artificii tricolore, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au dat astăzi startul lucrărilor la Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0). Aceasta ar urma să înconjoare Capitala și să aibă circa 120 de kilometri.
Deocamdată s-a deschis doar un șantier mic. Dar Guvernul PNL susține că are toate motivele să creadă că în curând vor începe lucrările și pe alte porțiuni de șosea.
Când vom putea circula pe autostrada care înconjoară Bucureștiul? Din informațiile anunțate de guvernanți, e, totuși, cam devreme să vorbim despre asta.
Autostrada de Centură a Capitalei este împărțită în două semi-inele: unul nordic și altul sudic. Și, la rândul său, fiecare semi-inel e împărțit în mai multe loturi.
Pregătirile pentru construcție au mers mai bine pe inelul sudic. Acesta e împărțit în 3 loturi. Primul va avea 16,9 kilometri, iar al doilea 16,3 kilometri. Ambele vor fi construite de turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS. Iar al treilea lot, lung de 18 kilometri, va fi construit de Aktor – Euroconstruct Trading.
Marți, pe 18 august, Ludovic Orban și Lucian Bode au mers la începerea lucrărilor pe lotul 2, unde va lucra constructorul turc.
În discursul său, Lucian Bode a făcut și o scurtă trecere în revistă a stadiului în care se află pregătirea lucrărilor pe restul șoselei.
”Pe scurt, pe Autostrada de Centură de Sud a Bucureștiului, cu cei 52 de km ai săi, telegrafic se prezintă în felul următor:
Pe Lotul 1, care are 16,9 km, sperăm să primi proiectul tehnic până la finele lunii septembrie. Iar pe 5 octombrie – sau în prima parte a lunii, în orice caz – să dăm ordin de începere a lucrărilor.
Pe Lotul 2, care va avea 17,9 km, proiectul tehnic e finalizat. Am aprobat și exproprierile, prin hotărâre de guvern. Aici suntem astăzi, pe tronsonul 2 din acest lot, pentru a da ordinul de începere (lucrările ar urma să dureze 30 de luni – n.red.).
Pe lotul 3, lung de 17, 9 kilometri (unde are contract Aktor – n.red.), termenul de depunere a proiectului tehnic a expirat. Antreprenorul a fost deja penalizat (cu 1 milion de lei – n.red.). Sper să își revină și să reintre în ritmul pe care CNAIR îl impune”, a precizat Lucian Bode.
Ministrul Transporturilor a prezentat succint și stadiul lucrărilor pe semi-inelul nordic al Capitalei.
”Pe lotul 1, de 17,5 km, s-a finalizat procedura (de selecție a proiectantului și constructorului -n.red.) și a fost comunicat rezultatul. Au fost 4 contestatii. Toate respinse de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.
Și mi-aș dori și le spun și contestatarilor de serviciu: odată respinse contestațiile, nu mi-aș dori ca lotul să fie blocat de alte acțiuni în instanță. Mi-aș dori să semnăm cât mai repede contracte pentru proiectarea și execuția acestui lot.
Pe Lotul 2 – cu cei 19 km ai săi - suntem în etapa finala de evaluare a ofertelor.
Pe lotul 3, deși am desemnat câștigătorul, s-au înregistrat 7 contestații. Toate aceste contestații sunt acum la CNSC, în procedură.
Iar pe Lotul 4 am semnat contract de proiectare si execuție cu ofertantul desemnat câștigător - o companie românească – pentru 4,5 km din A0 nord. E un tronson de realizat în 30 de luni (12 proiectare și 18 execuție) până la finele lui 2022”, a mai spus Lucian Bode.
Prezent la eveniment, Ludovic Orban a precizat că realizarea unei autostrăzi de Centură a Capitalei se impune de mai multă vreme.
Mai exact, ea era justificată din momentul în care pe Drumul Național de Centură al Capitalei (DNCB) ajunseseră să circule câte 16.000 de mașini zilnic. Or, acum deja trec pe DNCB, zilnic, măcar vreo 20.000 de mașini.
Mulți șoferi au ajuns chiar să ocolească șoseaua și să intre prin București, deși n-au nicio treabă în oraș, ci doar îl tranzitează.
Orban a susținut că primii pași către realizarea acestei autostrăzi s-au făcut încă din 2008, pe vremea când chiar el era ministrul al Transporturilor. Problema - a mai spus Orban - ar fi fost că guvernele care i-au urmat celui liberal de la acea vreme n-au mai făcut nimic pentru această autostradă.
În replică, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, l-a acuzat pe Orban, într-un mesaj pe rețelele de socializare, că de fapt nu-i pasă nici de bucureșteni și nici de Autostrada A0, pe care ar fi blocat-o până acum Guvernul PNL.
SpotMedia.ro v-a relatat deja pe larg că, de fapt, avem nevoie și de Autostrada A0, dar și de DNCB modernizat pentru a îmbunătăți condițiile de trafic din București.
Or – potrivit aprecierilor Asocieției Pro Infrastructura (API) – finalizarea ambelor șosele ar dura peste 5 ani. Poate chiar 10 ani!
Citește și:
Bode anunță că va inaugura aproape 25 de km de autostradă, în august
Bode promite că în octombrie va fi gata linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni