Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțăt că pot începe lucrările la Pasajul Oltenița, al cărui rol este să fluidizeze traficul în partea de sud a Centurii Capitalei. Acesta este unul dintre cele 5 pasaje pe care Ministerul Transporturilor promite că le va finaliza în următorii 2 ani.
Pasajul de la intersecția Drumului Național de Centură al Capitalei (DNCB) cu DN 4 – cunoscut și sub numele de ”pasajul Oltenița” – va fi construit de societatea Itinera. Potrivit contractului pe care l-a încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Itinera trebuie să finalizeze lucrările la acest pasaj până la finele lui ianuarie 2022.
Lucrările presupun construcția unui sens giratoriu suspendat, care să fluidizeze traficul în zonă. În plus, se va lărgi la 4 benzi o porțiune din șoseaua de centură din proximitatea pasajului.
Vineri, pe 7 august, constructorului i s-a predat amplasmentul pe care va lucra. În aceste condiții, atunci când este pregătit, poate lucra.
De ce este nevoie de pasaje ca acesta? Din cauză că Centura Bucureștiului este intersectată de mai multe drumuri intens circulate care intră în oraș. Iar la intersecțiile respectivelor drumuri cu Centura se formează ambuteiaje.
Pasajele suspendate ar permite autoturismelor să circule mai fluid, în loc să se blocheze în intersecții amenajate la nivelul solului.
Tocmai de aceea, CNAIR nu vrea să construiască doar aceste pasaje, ci și altele 4. Iată despre ce este vorba.
Când ar trebui să fie gata celelalte 4 pasaje
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu promite că pasajele vor fi gata în 2 ani. Din păcate, dacă ne uităm la ritmul în care s-a lucrat până acum la unele dintre pasaje, e greu de crezut că ele vor fi finalizate la timp.
Spre exemplu, pe șantierul pasajului de la Domnești - pe care îl construiește societatea Straco - au trecut luni buni în care nu s-a întâmplat aproape nimic. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la începutul lui 2018. Și totul trebuia să se termine în 2 ani și 3 luni. Asta înseamnă că în curând ar fi trebuit să putem circula pe noul pasaj.
Din păcate, CNAIR informează că până la acest moment Straco a făcut mai puțin de 3% din cât ar fi trebuit. Iar termenul optimist pentru finalizarea lucrărilor este toamna anului viitor.
În această săptămână, Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transportulurilor, a mers pe șantier și a anunțat că lucrările s-au reluat, după o lungă perioadă de pauză.
Secretarul de stat susține că va merge în fiecare miercuri pe șantier, ca să se asigure că toți cei implicați în construcția pasajului își fac treaba. Rămâne să vedem dacă vizitele vor fi și de folos.
Se lucrează și la Pasajul de la Mogoșoaia. Respectivul șantier este coordonat de societatea Strabag. Lucrările au început în urmă cu 3 luni și, potrivit lui Scrioșteanu, s-au realizat deja în proporție de 15%. Termenul de finalizare este de 24 de luni.
La Pasajul Berceni, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat pe 17 iunie. La finalul lunii trecute, Asocierea Trameco S.A. - Vahostav- Sk a.s. -Construcții Erbașu SA – Grafic Tends și-a adus pe șantier primele utilaje. Lucrarea ar urma să fie finalizată la începutul lunii noiembrie 2021.
În cele din urmă, în cadrul proiectului de modernizare a segmentului de 11 km de Centură a Capitalei dintre intersecția acesteia cu DN 2 și A2, Tirenna Scavi urmează să construiască și un pasaj rutier, la Cernica. Termenul de finalizare a lucrărilor este luna august a anului 2021.
Citește și: