Creierul digital al site-urilor Booking, construit în România

Cea mai mare agenție de turism din lume a venit la București să caute 500 de ingineri talentați în domeniul tehnologiei digitale și a securității cibernetice pentru a asigura funcționarea a 13 site-uri cu impact global, specializate în rezervări de hoteluri, închirieri de mașini și vânzări de bilete de avion.
Creierul digital al site-urilor Booking, construit în România
  • 100 de milioane de euro vor fi investiți în următorii cinci ani.
  • Director Booking: Un motiv care a contat a fost că aici (București) sunt încă foarte multe persoane talentate și calificate în domeniul tehnologiei și care sunt vorbitoare de limbi străine.
  • Pe o suprafață de 4.000 de metri pătrați, viziunea companiei a fost să construiască o sufragerie imensă în jurul căreia gravitează birouri, locuri de relaxare, terase, săli de conversație, de ședințe, bucătării și băi.
  • Între 3 și 5 procente din venituri au fost pierdute de Booking din cauza faptului că turiștii din Rusia și Belarus n-au mai călătorit. 

Nu în fiecare zi ai ocazia să participi la o conferință la care vine al doilea om dintr-o companie globală cu o capitalizare bursieră de 78 de miliarde de euro.

Prin comparație, UiPath, cea mai spectaculoasă companie românească listată la New York Stock Exchange (NYSE), are o capitalizare bursieră de aproape 8 miliarde de dolari.

ADVERTISING

Bineînțeles că m-am pierdut în parcare, iar cea mai folosită aplicație de către șoferii din București, e vorba de Waze, m-a dus la ieșire.

“Intrarea e în partea cealaltă a clădirii”, mi-a spus o voce binevoitoare la un interfon aflat lângă barieră. Să ajungi în spatele colosului U-Center, un complex de clădiri aflate lângă Liceul Gheorghe Șincai, vizavi de intrarea în Parcul Tineretului, nu e atât de simplu la ora nouă și jumătate dimineața.

Într-un final am reușit să parchez în subsolul întunecat, să mă descurc în labirintul parcării, marcat de semne și indicații care se băteau cap în cap, și să nimeresc scările. Liftul l-am ratat.

Dar la etajul trei am pătruns în universul australian al Booking Holdings, un conglomerat de turism format din 13 site-uri specializate în călătorii și tot ce ține de ele, dintre care vedetă e Booking.com, acea platformă online pe care hotelierii o urăsc, dar fără de care nu pot supraviețui.

ADVERTISING

Vi s-a întâmplat, sigur, să vi se spună la recepție că dacă faceți rezervare direct pe site-ul hotelului e mult mai ieftin. 

Dar după câteva luni ați uitat de oferta de nerefuzat și ați aterizat din nou pe booking.com pentru că aici există opțiunea de a renunța la rezervare, de a recupera banii, iar cei de la hotel nu vor suna să vă spună că nu mai au camere cu o zi înainte de plecare pentru că tocmai le-a sosit un grup de nemți sau că au un botez.

“Obiectivul nostru este să oferim posibilitatea oamenilor să viziteze cât mai multe țări, să vadă cât mai multe locuri, încercând să ușurăm dificultățile călătoriei, să oferim siguranță și garanții că vor avea o experiență plăcută”, a spus David Goulden, vicepreședinte executiv al Booking Holdings, aflat la București.

DavidGouldenBooking
David Goulden, vicepreședinte executiv al Booking Holdings - Foto: Spotmedia.ro

20.000 de angajați în 200 de țări și teritorii

Goulden, 60 de ani, este un bărbat înalt, slab, concentrat și precis în explicații. Are o avere de 28 de milioane de dolari, conform wallmine.com, în principal din acțiuni Booking Inc., iar din poziția de CFO și vicepreședinte al companiei a câștigat peste 5 milioane de dolari.

ADVERTISING

O companie cu peste 20.000 de angajați care operează în 200 de țări și teritorii a ales să vină la București, să-și construiască “primul centru de excelență”, să investească 100 de milioane de euro în următorii cinci ani și să angajeze 500 de persoane.

Booking Holdings se află în România pentru a rezolva una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă companiile din întreaga lume - e vorba de securitatea cibernetică.

La etajul trei într-unul din giganticele corpuri de clădire ale U-Center, Booking caută programatori și ingineri pentru a rezolva această problemă.

“Am luat în considerare foarte multe criterii pentru a lua decizia de a investi în România”, a spus Anca Fotache, director general, Centru de Excelență Booking Holdings.

“Un motiv care a contat a fost că aici sunt încă foarte multe persoane talentate și calificate în domeniul tehnologiei și care sunt vorbitoare de limbi străine. Un alt criteriu important a fost cel al conexiunii la internet și a infrastructurii digitale, importante pentru noi”, a enumerat Anca Fotache motivele pentru care “creierul digital al companiei” va fi construit la București.

BookingSecuritateCibernetica
Ecranele pe care inginerii urmăresc traficul de date ale site-urilor companiilor - Foto: Spotmedia.ro

Investiția e o poveste de succes și pentru că 500 de români calificați în domeniul tehnologiei au posibilitatea să rămână în țară, să nu mai fie nevoiți să emigreze în căutarea unui salariu mai bun.

Booking s-a retras din Rusia și Belarus

Venirea Booking la București e un semnal important și pentru alte companii din străinătate, mai ales cele care au divizii digitale, pentru a veni în România.

Oricum, multe sunt deja aici, iar orașele București, Cluj și Iași sunt căutate atât de strat-up-uri din domeniul tehnologiei cât și de companii consacrate, care sunt în căutare de programatori și ingineri calificați.

Sediul Google și modul relaxat în care muncesc oamenii acolo s-au transformat în legende globale. Angajați care se dau în leagăn cu computerul pe genunchi, fotolii comode, sushi și humus pentru vegani la discreție, parcarea plină de mașini și biciclete electrice, șefi cu zâmbetul pe buze și ședințe gratuite de terapie fizică și psihică.

Booking încearcă să aducă o parte din această magie în sediul de la București.

Pe o suprafață de 4.000 de metri pătrați, viziunea companiei a fost să construiască o sufragerie imensă în jurul căreia gravitează birouri, locuri de relaxare, terase, săli de conversație, de ședințe, bucătării și băi.

BookingSediu2
Spațiu de relaxare la noul sediu al Booking din București - Foto: spotmedia.ro

Pandemia a avut un impact asupra sediului. 

“Am vrut să fim extrem de flexibili. Să ne adaptăm la noua realitate în care o parte dintre angajați lucrează de-acasă, o alta vine aici pentru întâlniri, discuții, ședințe. Am vrut să construim un spațiu al colaborării. Nu vrem ca oamenii să vină și să stea într-un singur loc, iar munca lor să fie monotonă. Ne interesează ca ei să lucreze în echipă și să discute, de aceea am creat multe spații care încurajează interacțiunea”, a explicat John Herrera, vicepreședinte senior al diviziei de operațiuni și dezvoltare a companiei.

Booking.com, la începutul lunii martie, a anunțat că a blocat toate proprietățile operate în Rusia și Belarus, adică un utilizator european nu mai poate face rezervări la hoteluri, apartamente și case din aceste două țări.

“Dacă un cetățean din Rusia și Belarus vrea să rezerve o proprietate în orice altă parte, se poate, dar invers, nu”, a declarat vicepreședintele companiei David Goulden.

Booking Holdings a pierdut între 3-5% din venituri în urma începerii războiului, a mai spus el, cu toate acestea, cifrele din 2022 se apropie de cele din 2019, înregistrate înainte de pandemie.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇