Amenzile pentru cei care nu plătesc rovinieta ar putea crește și de 5 ori

Amenzile pentru cei care nu plătesc rovinieta ar putea crește și de 5 ori

Ministerul Transporturilor vrea să majoreze amenzile pentru lipsa taxei de drum la toate categoriile de vehicule.

Un proiect de lege în acest sens a fost pus în dezbatere publică și, potrivit acestuia, amenzile pentru cei care nu au rovinietă ar putea crește și de 5 ori.

Mai exact, pentru categoria B, amenda minimă creşte de la 250 de lei la 275 de lei, la microbuze de transport persoane de până la 23 locuri amenda se majorează cu 500 de lei, de la 1.250 la 1.750 de lei, iar pentru camioane ar putea ajunge la 11.900 de lei, de la 3.000 de lei.

ADVERTISING

Pentru TIR-uri, valoarea maximă a amenzii va fi de 23.800 de lei.

În proiect, Ministerul Transporturilor spune că, din 2010 până în prezent, nu au fost actualizate sancțiunile, în timp ce în această perioadă, rovinieta s-a scumpit cu 20%.

De asemenea, din 2015 până în 2021, numărul amenzilor pentru neplata taxei de drum s-a dublat.

”Măsura are ca scop încurajarea plății rovinietei, care se constituie venit direct către CNAIR. Banii sunt folosiți la repararea și întreținerea infrastructurii din România pe care o folosim toți”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Minsterului Transporturilor, citat de Digi24.

ADVERTISING

Măsura îi vizează mai mult pe transportatori

Totodată, el a declarat pentru Adevărul că amenzile îi vizează în special pe transportatorii care nu plătesc aceste taxe.

„După cum se vede din proiect, amenda în cazul autoturismelor creşte cu numai 25 de lei. Probleme avem cu transportatorii care nu îşi achită aceste taxe, mai ales că ei strică cel mai mult calea de rulare din cauza greutăţilor mari. Aici amenda creşte de câteva ori”, a precizat Alin Şerbănescu.

În replică, Augustin Hagiu, general manager al Federaţiei Operatorilor Români de Transport, susţine că cifra transportatorilor care nu îşi plătesc taxele de drum este crescută artificial de o procedură prost pusă în practică la punctele de trecere a frontierei.

ADVERTISING

Mai mult, spune el, achitarea taxei nu se simte într-o creştere a siguranţei rutiere.

„La Giurgiu, de exemplu, TIR-urile intră în ţară şi sunt înregistrate de camerele CNAIR. Imediat după trecerea frontierei, şoferii opresc într-o parcare pentru că avem acel timp obligatoriu de odihnă. Ei pleacă după ore bune, după ce achita taxa, dar figurează deja amendaţi.

Pe de altă parte, de ani buni, această vinietă nu se reflectă deloc într-o creştere a siguranţei la volan. În plus, această taxă de drum nu înseamnă numai asigurarea unei căi de rulare optime, ci şi la anexele acestora. Cu mici excepţii, pe drumurile din România nu avem grupuri sanitare, nu avem parcări”, a subliniat Augustin Hagiu.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇