Accelerarea tendințelor tehnologice în business

În cursa pentru a construi capacități digitale puternice și pentru a reorganiza cu succes lumea de mâine, companiile își caută soluțiile de creștere în viitor valorificând tendințele tehnologice de astăzi.
constantin.magdalina

expert, tendințe și tehnologii emergente

În mediul de afaceri de astăzi marile tendințe suscită interesul decidenților. Acestea arată încotro se îndreaptă o industrie, un sector de activitate, o economie. Compuse la rândul lor din incipiente tendințe emergente care ajung să fie dominante, tendințele macro ne conțin. 

De exemplu, dacă ești proprietarul unei companii oarecare, s-ar putea să nu fii chiar în avangarda dezvoltării tehnologice. Cu toate acestea, tehnologia joacă un rol important pentru creșterea și eficiența companiei și e bine să știi care este tendința de utilizare. 

La nivel de macro tendințe, tehnologiile momentului sunt Inteligența Artificială, RPA și 5G. Despre acestea se vorbește mult.

Puțin, însă, se vorbește despre sinergiile și dimensiunea aplicată, ori rezultanta adoptării noilor tehnologii la nivelul fiecărei companii.

În privința acestor din urmă se decantează următoarele 5 tendințe:

ADVERTISING

1. Digitalizarea funcției de HR

HR-ul este un domeniu care a crescut ca importanță în 2020, ca urmare a pandemiei, ceea ce a adus nevoia de digitalizare atotcuprinzătoare a acestei funcțiuni. Este de așteptat că această tendință să continue în 2021.

Munca la distanță a schimbat percepția companiilor în ce privește productivitatea, angajamentul, cultura, comunicarea și dezvoltarea angajaților și a evidențiat necesitatea unei tehnologii eficiente care să ajute la depășirea acestor provocări.

Centralizarea sistemelor de informații HR a devenit, de asemenea, o misiune importantă.

În România, conform studiului Valoria ”Tendințe și Provocări în HR 43% dintre companiile respondente spun că au o soluție de automatizare a proceselor de HR.

Mai mult, 51% consideră că utilizarea tehnologiei în HR este de importanță crescută pentru măsurarea performanței (ROI) departamentului, 12% cred că este doar oarecum importantă, în timp ce 26% consideră că este un element cheie cu importanță critică.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

2. Cumpărături contactless

Ca răspuns la restricțiile legate de pandemie, marile companii au folosit tehnologia mobilă, cumpărăturile online și programările online pentru a crea o experiență de cumpărături fără contact uman.

Altădată socotit un moft al consumatorilor de a accesa produsele companiilor pe mobil, odată cu pandemia, a devenit aproape o cerință de bază pentru majoritatea comercianților cu amănuntul.

Cumpărăturile pe telefon și plata cu ajutorul aplicațiilor de eBanking sunt acum tot mai frecvente. Argument al distanțării sociale, plata contactless exprimă această tendință chiar și în magazinele fizice.

În România, numărul persoanelor care fac cumpărături online a crescut în 2020 cu 13% față de 2019, iar valoarea medie cheltuită pentru cumpărăturile online a înregistrat o creștere semnificativă de 41% în 2020 față de 2019.

3. Unificarea software

Adoptarea de către companii a soluțiilor individuale pentru rezolvarea problemelor specifice a generat provocarea integrării acestor soluții.

ADVERTISING

Va fi un progres important, când platformele de integrare vor permite oricărui software să se conecteze bine cu orice alt software. Conexiunea va lega în cele din urmă mai multe platforme și va permite o comunicare perfectă.

De exemplu, informațiile despre clienți se vor schimbă simultan între platforme, dacă sunt integrate într-una singură, iar această unificare poate economisi timp companiilor.

În prezent RPA este tehnologia cea mai utilizata pentru integrare diverselor tipuri de software, mai ales în condiții de unificare a unor sisteme depășite cu tehnologii noi.

Potrivit studiului Valoria ”Barometrul Digitalizării în România”, domeniile în care tehnologia RPA este cea mai utilizată sunt: contabilitate generală (20%), financiar (18%) și bugetare/analiză (14%). 

Accelerarea-tendintelor_RO

4. Ascensiunea automatizării

Automatizarea, un cuvânt care în urmă cu câțiva ani se auzea discret, astăzi se aude tot mai tare. Cu lipsa continuă de lucrători în anumite domenii, investițiile în automatizare vor continuă să crească.

Exemple pentru companiile mici includ automatizarea stabilirii prețurilor în online pentru a gestiona profitabilitatea și creșterea veniturilor, precum și sisteme de administrare a stocurilor pentru a asigura disponibilitatea cantității optime.

Este de așteptat ca decidenții companiilor să aloce bugete pentru soluții de automatizare ca mijloc de reducere a costurilor și rezolvare a problemelor. 

5. Productivitate prin digitalizare

Accentul în 2021 se va îndrepta către sisteme de productivitate. Este o tendință care va deveni din ce în ce mai accentuată, pe măsură ce echipele din întreaga companie se confruntă cu măsuri precum înghețarea bugetelor, reduceri de costuri și/sau concedieri.

Mai mult, tehnologia care susține instruirea angajaților se va concentra din ce în ce mai mult pe soluții digitale, pentru a face echipele de training mai agile și mai eficiente.

În toate industriile, contextul anului 2020 a catalizat o schimbare de o magnitudine fără precedent. În cursa pentru a construi capacități digitale puternice și pentru a reorganiza cu succes lumea de mâine, companiile își caută soluțiile de creștere în viitor valorificând tendințele tehnologice de astăzi.

Citeşte alte articole scrise de Constantin Măgdălina

Despre Constantin Măgdălina

Constantin Măgdălina are o experienţă profesională de 9 ani, timp în care a lucrat la companii multinaţionale, atât în ţară cât şi în străinătate.

Constantin are un Master în Marketing şi Comunicare la Academia de Studii Economice Bucureşti. Este certificat Lean Six Sigma şi ITIL (IT Information Library®) ceea ce-i facilitează o bună înţelegere a proceselor şi transformărilor din cadrul organizaţiilor.

Pe de altă parte certificarea obţinută de la Chartered Institute of Marketing îi completează expertiza de business.

În cei peste 4 ani de activitate în cadrul unei companii din Big 4 a iniţiat şi coordonat studii ce analizau aspecte legate de mediul de afaceri din România. Printre acestea se află previziunile economice de creştere ale firmelor în 2013-2016, managementul cunoştinţelor, experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali, social media și mediul de afaceri românesc, utilizarea dispozitivelor mobile în România.

Este autor a numeroase articole cu teme legate de inovaţie, eficientizarea proceselor de afaceri, social media, transformarea digitală, tendinţe şi tehnologii emergente. Este invitat ca vorbitor la numeroase evenimente şi conferinţe de business.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇