Volvo caută destinația pentru a treia sa fabrică din Europa

Volvo caută destinația pentru a treia sa fabrică din Europa
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Producătorul auto suedez Volvo Cars vrea să construiască până la mijlocul deceniului a treia fabrică din Europa, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an.

Volvo, care a avut în octombrie a doua cea mai mare ofertă publică iniţială din Suedia, cu o evaluare de 18 miliarde de dolari, are în prezent două uzine în Europa – una în Suedia şi alta în Belgia.

Câştigurile obţinute în urma listării vor ajuta Volvo să treacă la un sistem de vânzări adresat direct consumatorilor şi la un tip de abonament, şi va atenua impactul renunţării la motoarele cu combustie internă.

ADVERTISING

"Avem nevoie de ambele fabrici din Europa, dar avem nevoie de mai mult. De aceea, vrem să construim o a treia fabrică", a afirmat directorul financiar Bjorn Annwall, într-un interviu acordat publicaţiei germane Automobilwoche.

Acesta a precizat că nu s-a decis încă unde va fi construită a treia uzină a Volvo.

Un purtător de cuvânt al Volvo Cars a declarat pentru Reuters că firma poate deja produce 1,2 milioane de vehicule pe an la cele două fabrici existente şi vrea să-şi majoreze capacitatea peste acest nivel, dar încă nu au fost finalizate planurile.

ADVERTISING

"Ceea ce putem spune în acest stadiu este că nu a fost luată nicio decizie. Totuşi, Volvo Cars a crescut rapid în ultimul deceniu şi obiectivul este de continua cu acelaşi ritm de creştere", a precizat oficialul.

Grupul chinez Geely a preluat Volvo Cars de la Ford Motor în anul 2010 pentru 1,8 miliarde de dolari, în ceea ce a constituit cea mai mare achiziţie externă făcută de un producător auto din statul asiatic.

Până în 2025, Volvo are ca obiectiv o marjă operaţională între 8 şi 10% şi vânzări anuale de 1,2 milioane de maşini, în creştere cu 56% faţă de 770.000 de vehicule vândute în perioada 20 iunie 2020 - 20 iunie 2021.

ADVERTISING

În ultimii ani, producătorii auto tradiţionali au pierdut teren în faţa Tesla, care a devenit una dintre cele mai valoroase companii din lume, graţie accentului pus pe vehiculele electrice.

Între timp, multe firme europene s-au reorientat spre segmentul vehiculelor electrice, inclusiv Volvo, care vrea să producă doar vehicule complet electrice din 2030 şi deţine o participaţie de 49,5% la producătorul de automobile electrice Polestar.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇