Tesla va concedia peste 10% din forţa sa de muncă la nivel global, pe fondul declinului vânzărilor şi al intensificării războiului preţurilor la vehiculele electrice (EV).
Cel mai mare producător auto în funcţie de capitalizarea bursieră avea la 31 decembrie 140.473 de angajaţi la nivel global.
"În condiţiile în care pregătim compania pentru următoarea fază de creştere, este extrem de important să analizăm fiecare aspect în vederea reducerii costurilor şi a sporirii productivităţii.
Ca parte a acestor eforturi, am efectuat o revizuire a modului de organizare şi am luat decizia dificilă de a reduce cu peste 10% forţa de muncă la nivel global", a anunţat directorul general al Tesla, Elon Musk, într-un document intern văzut de Reuters, informează Agerpres.
Reprezentanţii companiei nu au fost disponibili imediat pentru a comenta informaţia.
Acţiunile Tesla au scăzut cu 0,3% în predeschiderea şedinţei de luni a Bursei de la New York. În 23 aprilie, compania va raporta rezultatele trimestriale.
După ani de creşteri rapide ale vânzărilor, în 2024 ar urma să se înregistreze o încetinire a livrărilor, în condiţiile în care dobânzile ridicate au afectat cererea din partea consumatorilor, iar rivalele din China, cea mai mare piaţă auto mondială, au lansat modele mai ieftine.
Tesla, chemată în judecată
Pe de altă parte, o mamă din California dă în judecată Tesla după ce fiul ei de 2 ani a pornit un SUV Model X al familiei și a lovit-o, provocându-i răni.
Mallory Harcourt susține că SUV-ul din 2018 era defect, permițând copilului să pornească vehiculul și să îl pună în viteză, potrivit Mediafax.
Incidentul a avut loc în 2018, la doar patru zile după ce familia a achiziționat Model X, relatează Business Insider.
Harcourt era însărcinată în luna a opta la momentul incidentului și a fost nevoită să nască prematur din cauza rănilor suferite. Ea susține că Tesla este responsabilă pentru durerea și suferința ei.
Tesla a contestat acuzațiile, susținând că mama este de vină pentru incident. Compania susține că Model X a funcționat conform specificațiilor și că Harcourt nu a luat măsurile de precauție adecvate pentru a-și proteja fiul.
Procesul este în curs de desfășurare, iar un juriu va trebui să decidă dacă Tesla este responsabilă pentru incident. Cazul ridică dileme importante cu privire la siguranța vehiculelor Tesla și la responsabilitatea producătorului pentru accidentele cauzate de defecțiuni de design.
Declarațiile de deschidere a procesului, intentat în 2019, care are loc în Santa Clara, sunt așteptate să înceapă săptămâna aceasta.