Metroul bucureștean găzduiește în perioada 5-15 aprilie o campanie menită să celebreze cultura romă. Proiectul a fost lansat pe 8 aprilie, ziua în care romii din întreaga lume sărbătoresc Ziua Internațională a Romilor.
O serie de spoturi video despre cultura romă rulează pe ecranele din stațiile de metrou.
Proiectul cultural este realizat de Centrul Național de Cultură a Romilor –Romano Kher, în parteneriat cu Metrorex și Art Safari.
Proiectul cultural își propune să schimbe mentalități, să reducă stereotipuri în societatea românească în ansamblul ei și să contribuie la dezvoltarea dialogului intercultural.
Romii din întreaga lume sărbătoresc Ziua Internaţională a Romilor pe 8 aprilie. Această dată a fost aleasă ca zi de celebrare de către membrii primului Congres Internaţional al Romilor de Pretutindeni, în 1971, la Londra. În cadrul aceluiași congres a fost adoptată melodia "Gelem, gelem", ca imn internaţional al romilor și a fost ales un steag.
Steagul internațional al romilor are jumătatea de jos verde - simbol al câmpurilor înverzite - şi jumătatea de sus albastră - simbol al cerului senin. La mijlocul steagului este o roată, care simbolizează soarta şi nomadismul specific acestei etnii de secole întregi.
În România ziua de 8 aprilie este recunoscută ca „Sărbătoarea etniei romilor din România”, ca urmare a adoptării de către Parlamentul României a Legii nr. 66 din 22 martie 2006.
Despre CNCR: CNCR oferă programe şi servicii culturale pentru satisfacerea nevoilor culturale comunitare, în scopul creşterii gradului de acces şi de participare a cetăţenilor de etnie romă la viaţa culturală, prin activități ce susțin conservarea, dezvoltarea și promovarea în societatea românească a culturii și istoriei minorității romilor, motiv pentru care sunt necesare organizarea unor activități în cadrul cărora să fie promovate atât elementele culturale tradiționale, cât și creații moderne realizate de artiști romi, activități ce urmăresc realizarea unei schimbări de mentalitate și de dezvoltare a dialogului intercultural.
Despre Art Safari București: Art Safari, proiect cultural național strategic, este specializat în realizarea de pavilioane expoziționale. Organizatorul anual al Pavilionului de Artă București – cel mai mare conglomerat de expoziții de artă din România – ajuns la a 14-a ediție, realizează, în parteneriat cu muzeele de artă din România și internaționale și colecționarii privați, ample expoziții retrospective care își propun recuperarea valorilor de patrimoniu. Având o puternică latură educaţională, misiunea sa este de a apropia arta de public și de a educa noile generații prin organizarea de ateliere de artă pentru copii, tururi ghidate și expoziții de artă contemporană în spații neconvenționale, cum ar fi Aeroportul Henri Coandă sau metroul bucureștean. Art Safari este realizat în parteneriat cu Muzeul Municipiului București. În cele 13 ediții de până acum a înregistrat aprox. 500.000 de vizitatorii. Mai multe detalii: artsafari.ro.