Cum să transmiți un mesaj inspirațional și motivant în mediul corporate

Cum să transmiți un mesaj inspirațional și motivant în mediul corporate
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Știai că angajații pot fi mult mai productivi, mult mai implicați și mult mai fericiți atunci când persoanele din conducere știu să-și folosească, cu iscusință, cuvintele? Da, un simplu mesaj, transmis corect și la timpul potrivit, poate schimba total perspectiva unui om, inclusiv în mediul corporate. De aici și ideea că, de cele mai multe ori, în viață, contează enorm ceea ce spunem.

Conduci o echipă? Pentru a te asigură că mesajele tale îi inspiră și îi motivează pe toți, este important să faci acest lucru în mod regulat, dar și conștient. Folosește-te de toate canalele de comunicare și apelează la ajutorul specialiștilor pentru a îmbunătăți întregul proces de coaching. De exemplu, poți alege cursurile oferite de Amalia Sterescu, speaker motivațional cu o experiență de peste 25 de ani în antreprenoriat și zona de business. Vezi, în rândurile următoare, câteva informații cheie despre rolul mesajelor inspiraționale în mediul corporate, dar și despre felul în care acestea se construiesc și se transmit.

ADVERTISING

Rolul mesajelor inspiraționale în mediul corporate

Comunicare și motivarea au un rol semnificativ în creșterea satisfacției la locul de muncă. Atunci când se simt înțeleși și susținuți, angajații devin mai implicați și, în mod evident, mult mai productivi. Mesajele inspiraționale influențează pozitiv cultura organizațională și creează un mediu de lucru plăcut. Despre beneficiile unui mesaj bine construit și livrat poți învăța la un curs de public speaking în București. Iată câteva exemple concrete:

  • Creșterea moralului și a motivației individuale;
  • Alinierea la obiectivele organizaționale;
  • Creșterea loialității;
  • Stimularea productivității;
  • Gestionarea situațiilor stresante.
ADVERTISING

Cum se construiesc mesajele inspiraționale în mediul corporate?

Există câteva modalități prin care orice team leader poate construi un mesaj care să-l conecteze cu angajații și, cu ajutorul căruia, să motiveze întreaga echipă, iar aici ne referim la:

  • Realism: Angajații au nevoie de lideri reali și autentici. Cu cât ești mai ancorat în realitatea cotidiană, mai aproape de îndatoririle și obiectivele fiecărui angajat în parte, cu atât vei fi considerat mai uman, un conducător cu care se discută ușor, indiferent de situație. Așa se construiesc și mesajele, cu realism.
  • Recunoștință: Angajații vor să fie apreciați. Indiferent că veștile sunt bune sau mai puțin bune, un lider nu trebuie să uite de mulțumiri. Fii recunoscător pentru eforturile echipei și amintește-le asta cât de des poți.
  • Împărtășirea succesului: Angajații pot fi mai productivi atunci când sunt la curent cu noutățile, dar mai ales cu saltul pe care compania a reușit să-l facă de-a lungul timpului. Și ei au contribuit la asta.
  • Empatie: Să fii empatic înseamnă să te adaptezi, să înțelegi viziunea fiecărui membru al echipei, să te poți pune în locul lor și să iei decizii care să impacteze pozitiv oamenii din jur. E important ca mesajul transmis să fie și unul empatic.
ADVERTISING

Cum se transmit mesajele inspiraționale în mediul corporate?

Mesajele inspiraționale pot promova o atitudine pozitivă la locul de muncă, chiar și atunci când la orizont se zăresc noi provocări. Cum se transmit astfel de mesaje? Abordând un stil de comunicare personalizat. E important ca un lider să-și adapteze mesajele la nevoile individuale ale angajaților, utilizând canalele potrivite: comunicare 1 la 1, discursuri în cadrul întâlnirilor, newsletter etc. Iată câteva sfaturi:

  • Folosește-te de storytelling;
  • Abordează un limbaj pozitiv și încurajator;
  • Creează programe de recunoaștere pentru angajați;
  • Oferă constant noi oportunități de dezvoltare la locul de muncă;
  • Încurajează comunicarea și lasă ușile deschise;
  • Oferă feedback continuu și realist.

Așadar, cuvintele pot crea emoții, iar emoțiile pot crea o legătură puternică între oameni. Alege-ți cu grijă cuvintele și creează mesaje puternice, realiste și inspiraționale pentru echipa ta!