Dacia va lansa, în a doua parte a acestui an, o nouă versiune a modelului Spring.
Dacia Spring 2024 va avea un design mai robust, elemente noi la interior, însă modelul rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, ceea ce e bine având în vedere că statul a tăiat la jumătate bonusurile Rabla Plus.
Comenzile pentru Dacia Spring 2024 se vor deschide în primăvară.
Pentru prima dată, va fi produs şi modelul cu volan pe dreapta, pentru clienţi din Marea Britanie.
„Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generaţie a modelului Duster. Modelul beneficiază astfel de un aspect mai robust, cu mai multă personalitate, în timp ce interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generaţia anterioară”, prezintă Dacia într-un comunicat.
„Dacia Spring rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, aşa cum a fost încă de la lansarea sa în 2021 (excluzând subvenţiile guvernamentale)”, adaugă compania din Mioveni.
În ceea ce priveşte designul exterior, un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât şi transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate.
Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generaţii Duster, este prezentă atât la blocurile optice faţă, cu tehnologie LED, cât şi la cele din spate.
Jantele de 15” sunt disponibile în standard pe versiunile cu motor de 65 de cai putere.
Astfel, protecţiile laterale din partea inferioară a portierelor sunt uşoare, uşor de instalat şi uşor de înlocuit. Elementele din crom au fost eliminate, aşa cum este cazul pentru toate modelele Dacia. Barele de pavilion au fost şi ele eliminate, ceea ce a dus la scăderea greutăţii şi la ameliorarea profilului aerodinamic al caroseriei.
Noul Spring va fi disponibil într-o gamă de şase nuanţe, inclusiv noul Beige Safari şi Brick Red.
Noutăţi la interior pentru Dacia Spring 2024
La interior, Dacia Spring va avea o planşă de bord complet nouă, care va integra altă gamă de ecrane digitale.
„Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelurile de echipare, şi de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare.
Paleta de culori şi materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opţiuni esenţiale cu scopul de a controla costurile - pentru a rămâne fidel poziţionării « value for money », specifică mărcii Dacia. (...)
Semnătura emblematică în formă de Y se regăseşte în forma aeratoarelor, (de culoare albă pe nivelele de echipare standard şi de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme). Partea centrală a planşei de bord este colorată diferit, în funcţie de nivelul de echipare: Alto Grey pe versiunea Essential, Brick Red pe Expression, Kaki Lichen pe Extreme”, se arată în comunicatul companiei.
Şi spaţiul de depozitare va fi mai mare. Spaţiul de încărcare va avea un volum total de 308 litri, cu 6% mai mare comparativ cu modelul anterior, respectiv 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate – mai mult decât vehiculele rivale de dimensiuni similare şi la egalitate cu modelele similare din segmentul B.
În plus, spaţiul suplimentar de depozitare (torpedoul dublu, spaţiile de depozitare de la baza uşilor etc.) cu un volum total de aproape 33 de litri depăşeşte, de asemenea, standardele segmentului.
Noul model va fi dotat cu YouClip, un sistem care permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu, într-un mod practic şi solid.
Sistemul are puncte de fixare YouClip: unul pe planşa de bord, două pe consola centrală. Acestea pot fi echipate cu o husă de depozitare, un suport de smartphone cu încărcător cu inducţie sau un ingenios dispozitiv « 3 în 1 » care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături şi o lanternă. Toate aceste accesorii compatibile YouClip sunt disponibile în reţeaua de agenţi Dacia.
Sisteme de asistenţă la conducere, pe placul UE
Noile sisteme de asistenţă la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranţă (GSR2) impuse la nivelul Uniunii Europene, care vor intra în vigoare din acest an:
- frânarea automată de urgenţă (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliştilor şi motocicliştilor),
- recunoaşterea panourilor de semnalizare cu alertă de depăşire a vitezei legale,
- asistenţă la parcarea cu spatele,
- semnal pentru oprirea de urgenţă,
- alertă la schimbarea benzii de circulaţie,
- asistenţă la menţinerea benzii de circulaţie,
- sistem de supraveghere a atenţiei şoferului
- apel de urgenţă (eCall).
Dacia introduce de asemenea butonul "My Safety" care permite un acces rapid la configuraţia preferată de sisteme de asistenţă la conducere.
Singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puţin de o tonă
Dacia Spring va avea 3,70 m lungime, garda la sol ridicată, considerată un atu în cazul deplasării pe drumuri neamenajate.
Noul Spring oferă motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni. Acesta este de acum disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât şi pe versiunea Extreme.
În ceea ce priveşte motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă atât pe versiunea Essential, cât şi pe versiunea Expression.
Modelul Extreme, considerat de top, are o greutate de 984 kg, Dacia Spring fiind singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puţin de o tonă.
Greutatea vehiculului a crescut cu doar 6 kg (+0,6%), în comparaţie cu generaţia anterioară, în condiţiile introducerii noilor echipamente ADAS (pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranţă), precum şi a îmbunătăţirii finisajului şi a echipamentelor standard.
Autonomie de peste 220 km
Greutatea redusă, combinată cu eficienţa motorului, îi asigură noului Spring un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km, menţinând astfel costurile de utilizare la un nivel scăzut.
Bateria compactă de 26,8 kWh va asigura o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile, oficialii Dacia precizând că omologarea în acest sens este în procesul de desfăşurare.
Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20 la 100% în mai puţin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW.
Opţional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20 la 80% în doar 45 de minute.
Dacia Spring a ocupat, pentru doi ani consecutiv, în 2022 şi 2023, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai vândute maşini electrice către clienţii persoane fizice. În total, de la lansare, peste 140.000 de exemplare Dacia Spring au fost înmatriculate pe plan internaţional.