Dacă ții cont de managementul calității este ideal pentru menținerea afacerii în top. Când ai de luat decizii importante ai la îndemână un instrument foarte puternic de calitate: analiza Pareto. Aceasta se bazează pe relația cauză-efect în general sau pe regula 20:80 în special. Cu alte cuvinte trebuie să descoperi cauzele generatoare de neplăceri sau care sunt cele 20% dintre cauzele care generează 80% dintre probleme. Dacă vrei să ții pasul cu acest instrument în vederea dezvoltării strategiei de business, vei descoperi în continuare care sunt soluțiile perfecte.
Impactul Analizei Pareto în afaceri
Deoarece un număr relativ mic de cauze pot genera un număr relativ mare de probleme (20:80) trebuie să identifici rapid care sunt aceste cauze pornind de la efecte.
Așa cum Principiul Pareto se poate aplica în fiecare domeniu de activitate s-au identificat unele exemple general valabile, precum:
- 20% din timpul petrecut la muncă poate fi suficient pentru a realiza 80% din muncă
- 20% din produsele sau serviciile companiei generează 80% din venituri
- 20% din angajații unei firme pot realiza 80% din muncă
- 20% din clienți realizează 80% dintre reclamații
- 20% dintre angajați pot fi responsabili de 80% din efectuarea concediilor medicale
- 20% dintre partenerii de afaceri adoptă 80% din obiceiurile nesănătoase
- 20% din alimente sau băuturi vegetale sunt agreate de către 80% dintre participanții la o întâlnire de afaceri
- 20% din totalul ustensilelor folosite în restaurant pot ajuta la realizarea a 80% din produse
- 20% din angajați pot realiza 80% din greșeli
- 20% din șoferi pot genera 80% din accidente
- 20% din controale pot descoperi 80% din probleme
Cum să-ți dezvolți strategia de business? Iată 5 ponturi utile!
- Alocă suficiente resurse (timp, oameni, materiale, spațiu) când demarezi o nouă afacere, deoarece cheltuielile se pot amortiza în timp.
- Promovează produsele sau serviciile prin marketing online (E-mail marketing, dezvoltat cu clienții actuali și cu clienții potențiali) și prin prezentări în diferite locații importante, unde să inviți atât clienți vechi, cât și potențiali clienți aparent interesați.
- Acordă prioritate experienței utilizatorului, însă ai grijă și de conținutul site-ului (informațiile să fie reale, concrete, simplu de verificat și ușor de accesat).
- Dacă vrei să-ți menții sau fidelizezi clienții este important să acorzi o atenție deosebită conținutului de marketing pentru a fi adaptat oricăror nevoi. Realizarea unor descrieri clare, fără a exagera în folosirea unor cuvinte cheie vor putea genera un trafic crescut pe site.
- Utilizează reclamele plătite pentru obținerea unor rezultate eficiente și rapide pe termen scurt.
Dacă planul de obiective, activități și acțiuni este întocmit și în baza unei analize de nevoi, și conform analizei Pareto vei avea surpriza obținerii unor rezultate optime. De asemenea, se va observa o îmbunătățire și în planul de venituri și cheltuieli. Deoarece eficiența operațională a veniturilor este prioritară trebuie să îmbini armonios toate strategiile de business, astfel încât direcția de dezvoltare să fie pe termen lung.
Este deosebit de important să ai o strategie de dezvoltare bine documentată pentru a le oferi și angajaților, și clienților sentimente de încredere și scopuri comune în vederea diminuării riscurilor identificate prin Analiza Pareto și creșterii afacerii.