CFR anunţă că linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă este gata 97% - FOTO

CFR anunţă că linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă este gata 97% - FOTO
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

CFR a anunţat miercuri că linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%.

„Noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri şi un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică. Stadiul fizic de execuţie al lucrărilor – 97%”, a anunţat CFR.

ADVERTISING

Compania precizează totodată şi care sunt lucrările finale rămase de executat.

Astfel, la staţia T1 Aeroport, mai sunt de executat finisajele interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals), de montat instalaţii electrice, TTR, instalaţii sanitare, electice şi termice, instalarea de difuzoare, camere video, grup electrogen. Trebuie executate lucrări de alimentări cu apă şi realizare rigolă preluare ape meteorice , precum şi montarea de parapet pentru protecţie peroane.

Pe partea de construcţii civile/viaduct, mai este de montat un sistem de colectare şi scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 şi 25 – 37), montarea unor panouri fonoabsorbante şi instalarea de canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct).

CFR-tren-Otopeni
Foto: Facebook / CFR Infrastructură

Vezi aici imaginile postate pe Facebook de CFR Infrastructură.

ADVERTISING

În ceea ce priveşte instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii, a mai rămas de montat tâmplăria de aluminiu container CE şi instalarea fundaţiei semnal, rame instalaţii CE, cabluri SCB, duct, camerete FO şi subtraversări.

Pe partea de drumuri, trebuie extinsă breteaua racord DN1, făcute amenajări drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură, continuarea realizării de rigolă între km CF 16+629 – km 17+536 şi lucrări canalizare pluvială la bretea DN1-AIHCB.

ADVERTISING

Proiectul privind modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, din fonduri europene nerambursabile. Contractantul este Arcada Company, iar constructorii pe categorii de lucrări sunt: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură cale ferată), Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇