Top 10 Cei Mai Importanți KPIs Pentru o Agenție de Marketing Digital

Top 10 Cei Mai Importanți KPIs Pentru o Agenție de Marketing Digital

Orice antreprenor știe că succesul este măsurabil printr-o serie de metrici sau KPIs – Key Performance Indicators. Atunci când sunt aleși pentru a fi urmăriți metricii corecți, ei vor indica nivelul de sănătate al unei afaceri – ce merge bine, ce poate fi îmbunătățit și unde lucrurile au nevoie urgentă de atenție. 

La fel ca orice altă afacere, agențiile de marketing digital au nevoie de o serie de KPIs pe care să îi urmărească pentru a măsura succesul. Specialiștii au observat de-a lungul timpului că afacerile care urmăresc metrici de performanță reușesc să implementeze la momentul oportun schimbările necesare pentru a crește profiturile și a evita problemele serioase. 

Iată care sunt cei mai importanți ZECE KPIs pentru o agenție de digital marketing

  1. Costul de achiziție al clienților

Acest indicator măsoară, estimativ, care este costul pentru ca agenția să obțină un nou cont. În unele cazuri, se poate observa că acest cost este prea mare, iar unii clienți nu sunt profitabili pentru agenție. În acest fel, se pot lua decizii care să ducă fie la micșorarea costului de achiziție, fie la creșterea profitabilității ulterioare aduse de clienții care înainte nu aduceau profit.

ADVERTISING
  1. Valoarea clientului pe viață

Valoarea clientului pe viață sau Customer Lifetime Value este un indicator care măsoară, în medie, ce valoare aduce un client în perioada colaborării cu agenția. Bineînțeles, este influențat atât de perioada medie a colaborărilor, cât și de serviciile oferite clienților. Așadar, pentru a obține performanțe mai bune, pentru a crește valoarea clientului pe viață, se pot planifica acțiuni care fie să îi convingă pe clienți să prelungească durata colaborărilor, fie să aleagă pachete de servicii mai costisitoare decât cele alese în prezent.

  1. Procentul de profitabilitate final

După cum îi spune și numele, acest KPI este folosit pentru a arăta care este nivelul profitabilității la finalul unei anumite perioade de timp. Poate fi calculat trimestrial, bianual, anual etc., indicând creșterea sau scăderea profitului comparativ cu o perioadă anterioară. Profitabilitatea reprezintă un subiect important pentru fiecare afacere, fiind esențial să fie urmărit îndeaproape pentru a putea fi luate măsuri în cazul în care rezultatele nu sunt cele așteptate.

  1. Timpul investit în proiect vs. profituri
ADVERTISING

Nu doar banii contează când vine vorba de o afacere. Timpul pe care angajații îl investesc într-un proiect este o resursă prețioasă, iar după cum știm cu toții „timpul înseamnă bani”. Dacă într-un proiect sunt implicați mai mulți angajați, iar finalizarea durează mai mult decât era prevăzut, este posibil ca acesta să nu mai fie profitabil pentru agenție. Astfel, apare necesitatea de a calcula, măcar aproximativ, care este perioada de timp pe care angajații o pot petrece lucrând la un proiect într-o perioadă de timp pentru ca bugetul plătit de client să acopere munca lor.

  1. Implicarea în rețelele sociale

Ratele de engagement pe rețelele sociale pot ajuta o agenție de marketing să își formeze o imagine pozitivă în rândul posibililor clienți, dar și în rândul celor existenți. Cu siguranță potențialii clienți verifică, pe lângă portofoliu și testimoniale, paginile de social media ale unei agenții cu care se gândesc să colaboreze. O pagină de social media inexistentă sau o pagină pe care nu s-a mai postat de foarte mult timp nu va reprezenta cu siguranță un green flag, ci un red flag, putând fi chiar motivul pentru care agenția pierde leaduri. În cazul în care nu ai idei în legătură cu ce ai putea posta pe conturile tale de social media, poți vedea aici mai multe direcții pe care le poți urma.

ADVERTISING
  1. Rata de abandon a clienților

Rata de abandon a clienților se referă la numărul persoanelor care au renunțat la serviciile oferite de către agenție într-o anumită perioadă. Agențiile care își doresc să aibă o rată de abandon cât mai mică, trebuie să se concentreze pe strategii de retenție a clienților, să crească performanța serviciilor oferite, să ofere servicii la prețuri competitive etc. Dacă se observă că acest KPI are o valoare ridicată, pot fi contactați clienții care au decis să renunțe la serviciile agenției pentru a afla care au fost motivele care au dictat această decizie.

  1. Trafic lunar pe site

Traficul lunar pe site nu trebuie urmărit doar în cazul clienților, ci chiar și în cazul site-ului propriu agenției. Trebuie aflate aceste cifre pentru a observa dacă se află într-un trend ascendent sau descendent. Bineînțeles, contează și ca traficul de pe site să fie unul de valoare, pagina web să fie accesată de potențiali clienți, de persoane care ar putea apela la serviciile agenției. Dacă acest KPI nu este mulțumitor, pot fi abordate diverse tehnici de creștere a traficului lunar pe site - tehnici pe care specialiștii agenției cu siguranță le cunosc.

  1. Rata de click prin e-mail

Orice specialist în marketing digital își dorește să aibă o rată de click prin e-mail cât mai ridicată pentru că acest lucru semnifică atât că persoanele care s-au abonat la newsletter sunt cu adevărat interesate de serviciile oferite de agenție, cât și faptul că newsletterele au un conținut de interes pentru abonați. Fiecare agenție trebuie să găsească frecvența potrivită cu care să trimită astfel de mesaje, în funcție de tipul abonaților - unele persoane pot deschide astfel de e-mailuri zilnic, pe când altele ar prefera să primească câte un newsletter pe săptămână de la agenție.

  1. Inbound link building

Strategia de link building trebuie să fie foarte bine pusă la punct pentru a aduce beneficiile dorite și a nu atrage penalizări din partea motorului de căutare. Prea multe mențiuni și acestea pot fi catalogate drept spam, prea puține mențiuni și acestea nu vor reuși să concureze cu cele generate de competitori. Este cunoscut faptul că backlink-urile reprezintă un criteriu de ranking pentru Google, așadar, acest KPI este unul foarte important pentru orice agenție de marketing digital.

  1. Bounce Rate

Dacă site-ul agenției are un bounce rate crescut, acest lucru reprezintă un semnal de alarmă. Atunci când utilizatorii accesează site-ul și apoi ies fără să mai deschidă alte pagini înseamnă, de cele mai multe ori, că site-ul nu le oferă îndeajuns de multe semnale de încredere pentru a-i convinge să rămână pe pagină. Spre exemplu, site-ul poate avea prea mult zgomot vizual, un font care nu poate fi citit cu ușurință etc. Există mai multe principii de web design de care o agenție de marketing trebuie să țină cont pentru a se asigura că site-ul este atractiv în ochii utilizatorilor. Cu certitudine, mai apoi apare nevoia de a oferi vizitatorilor conținut de calitate, care să le satisfacă nevoia de informații care a determinat vizita. Un bun exemplu de agenție de marketing digital cu un site corect realizat este Limitless.ro.

Aceștia au fost cei 10 KPIs esențiali pentru o agenție de marketing digital. Specialiștii care lucrează în acest domeniu trebuie să urmărească îndeaproape cifrele oferite de acești indicatori pentru a se asigura că businessul este unul „sănătos”, clienții sunt mulțumiți, timpul investit în proiecte este remunerat corespunzător de către clienți etc. Tu câți dintre acești KPIs urmărești deja?