O agenție SEO se ocupă, după cum decurge din însăși denumirea acesteia, cu optimizarea site-urilor web pentru motoarele de căutare (n.r. SEO – Search Engine Optimization). Cel mai relevant exemplu de motor de căutare, în acest caz, dar și în orice alt context, este arhicunoscutul Google.
În ceea ce privește activitatea reprezentativă pentru o agenție SEO – adică, optimizarea pentru motoarele de căutare –, acest proces urmărește poziționarea site-urilor web cât mai sus în cadrul paginilor cu rezultate returnate (SERPs), în urma diverselor căutări inițiate de către internauți prin intermediul Google.
Procesul de optimizare desfășurat de o astfel de agenție se poate întinde pe termen nedeterminat, fiind o tehnică de marketing digital cu caracter permanent / constant din punctul de vedere al implementării și frecvenței cu care sunt întreprinse acțiunile specifice. Optimizarea off-page (link building-ul), spre exemplu, reprezintă o acțiune ce nu trebuie întreruptă, din perspectivă Search Engine Optimization.
Site-urile web, în context SEO, se referă, îndeosebi, la magazinele online, dar și la site-uri mai simple, precum paginile web de prezentare a unei oferte de servicii și/sau a imaginii de brand. Așadar, această tehnică de promovare în mediul virtual este ideală pentru business-urile digitalizate, mai mici ori mai mari, regionale sau naționale ș.a.m.d.
Un pachet de servicii de e-marketing, achiziționat prin colaborarea cu o agentie SEO, va include toate aspectele ce pot influența în mod pozitiv algoritmii Google, respectiv – pozițiile unui site în cadrul SERPs. Acestea vizează atât detalii creative (crearea de conținut scris), cât și detalii de ordin tehnic. Unul dintre detaliile tehnice care pot face diferența la ora actuală constă în optimizarea site-ului inclusiv pentru versiunea mobile a acestuia.
Caracterul mobile friendly al unui site este deosebit de important pentru reușita procesului de optimizare întreprins de o agenție SEO, întrucât vizează în mod direct preferințele utilizatorului, care se află în centrul oricărui demers de marketing și promovare abordat într-o manieră modernă.
Conform celor mai noi tendințe și cercetări în domeniu, tot mai mulți utilizatori navighează pe Internet și efectuează căutări digitale folosindu-și dispozitivele mobile, precum smartphone-ul sau tableta. De fapt, putem spune ca numărul utilizatorilor "mobile" este chiar predominant, comparativ cu navigarea pe Internet de tip desktop. De asemenea, peste 50% dintre aceștia au tendința de a părăsi instantaneu un site dacă el nu se încarcă în maximum 3 secunde.
Astfel, o agenție SEO te poate ajuta să obții un scor mobile friendly pentru site-ul tău cât mai mare, având în vedere aspecte precum:
- Viteza de încărcare (trebuie ținut cont de faptul că o conexiune la Internet de tip 3G/4G poate înlesni viteza de încărcare, vs. desktop);
- Ușurința în navigare (UX) privind designul web – spre exemplu, mobilitatea fonturilor, astfel încât să se deplaseze în sus și în jos, pentru o parcurgere ușoară a conținutului scris pe ecranele mai mici; optimizarea pentru atingere a butoanelor, a scrolling-ului și a altor elemente de navigare ale site-ului;
- Redirecționarea URL-urilor pentru dispozitive mobile către URL-ul aferent pentru desktop, fără a rezulta două versiuni diferite ale aceluiași site.