Imaginează-ți pentru o clipă că ești proprietarull unui BMW Seria 5 nou-nouț. Într-o dimineață răcoroasă, încerci să pornești încălzirea scaunului din mașina ta de lux și… nimic. Nu funcționează.
Acest scenariu nu este exclus. BMW a introdus un abonament lunar de 18 dolari pentru funcția de încălzire în scaune, în anumite țări, scrie Business Insider.
Proprietarii care nu plătesc nu vor avea acces la această opțiune, chiar dacă mașina lor a venit cu tot hardware-ul necesar din fabrică.
Măsura vine în timp ce companiile auto fac eforturi pentru a câștiga mai mulți bani din software-ul implementat pe ultimele modele de autovehicule.
Prin astfel de abonamente, producătorii auto intenționează să genereze un flux constant de venituri (zeci de miliarde pe an, spun unii) care continuă mult după fabricarea și vânzarea unei mașini.
Câteva site-uri auto au observat în această săptămână că abonamentul pentru scaunele încălzite a apărut pe site-ul BMW din Coreea de Sud.
Totodată, The Verge notează că această caracteristică este promovată în magazinele digitale din Marea Britanie, Germania, Noua Zeelandă sau Africa de Sud.
Mașinile devin din ce în ce mai computerizate și mai conectate la internet. Asta înseamnă că producătorii auto pot adăuga, debloca sau actualiza funcții ale mașinilor lor de la distanță. Dar pot taxa foarte mult proprietarii pentru acest lucru.