Ca rezultat, nu ar trebui să fie surprinzător faptul că pandemia de COVID-19 a avut o influență semnificativă asupra modului în care ne asociem cu produsele, mărcile și shoppingul, în general.
Prioritățile s-au schimbat pe parcursul crizei pandemiei, iar consumatorii și brandurile au resimțit transformările la nivelurile industriilor de tot felul, de la fashion la beauty.
Mai multe cumpărături online
Oamenii au căutat să găsească modalități de a-și satisface nevoile de a cumpăra mâncare, îmbrăcăminte și alte lucruri, în ciuda faptului că erau obligați să-și petreacă cea mai mare parte a timpului în interiorul locuinței. Pentru a menține o distanță de siguranță, mulți au apelat la lumea internetului, iar comerțul electronic a crescut și evoluat constant de atunci. Consumatorii au acum mai multe opțiuni, datorită creșterii rapide a comerțului online. O farmacie online este la doar un click distanță, scutindu-te de jena de a cumpăra produse delicate, cum ar fi tampoane, prezervative sau capsule Maraton Forte pentru potență.
Nu doar industria farmaceutică s-a mutat în mediul online. Cei mai mulți au ales să cumpere produse online și ulterior să le fie livrate direct la domiciliu de către un serviciu de curierat. Cumpărăturile online de haine erau pe un trend ascendent de câțiva ani, dar pentru că pandemia de COVID-19 a vizat păstrarea unei distanțe de siguranță și evitarea atingerii suprafețelor, industria de fashion s-a dezvoltat rapid în online, contribuind la siguranță și respectarea reglementărilor de sănătate.
Odată cu revenirea treptată la normalitatea dinaintea crizei pandemice, lumea a ales să rămână la obiceiurile de achiziționare online a produselor, deci, s-ar putea deduce că indivizii au descoperit comoditatea cumpărăturilor pe internet. În prezent, comerțul electronic nu mai ține doar de confort, ci este o necesitate pentru cei mult prea ocupați ca să mai poată adăuga pe lista de activități și mersul la cumpărături.
Calitatea în detrimentul cantității
Criza pandemică a cauzat și o criză economică din cauza reticenței populației de a mai investi în cumpărături de orice fel. Piața imobiliară a observat o scădere în ultimii doi ani, la fel și industria automobilelor. Situația e simplă: consumatorii au devenit mai asumați în legătură cu achizițiile și investițiile mai complexe. Nesiguranța zilei de mâine provocată de instabilitatea locurilor de muncă și stresul îmbolnăvirii i-a determinat pe mulți să se concentreze pe achiziționarea produselor cu adevărat necesare și de calitate.
Timp liber petrecut în special cu familia și prietenii
Distanțarea socială s-a dovedit a avea efecte nefavorabile asupra sănătății emoționale a populației. Într-un studiu condus în 2020, s-a descoperit că majoritatea căutărilor pe platforma Google făceau referire la ameliorarea stărilor și simptomelor de depresie și anxietate, printre care se numără insomnia, lipsa apetitului și gândurile obsesiv compulsive. Atenția oferită de canalele media asupra efectelor COVID-19 a avut un impact negativ asupra bunăstării indivizilor.
Astfel, e de înțeles că cei mai mulți au ales să-și petreacă cât mai mult timp în compania familiei în perioada carantinelor și a distanțării sociale, iar pentru doza extra de socializare, au ales fie să se intereseze de comunitățile online de pe platformele de socializare, precum Twitter, Facebook sau Reddit, fie s-au alăturat comunităților de jocuri video. Impactul social al pandemiei se poate observa cel mai ușor prin popularitatea aplicațiilor ce țin de socializare, divertisment și sănătate.
Chiar dacă nivelurile de stres, anxietate și depresie au crescut simțitor din cauza lipsei de comunicare față în față, oamenii au încercat să păstreze contactul prin diverse aplicații, platforme și jocuri, pentru a nu pierde simțul comunității, pe care și-l doreau atât de mult.
Schimbările la nivel comportamental se vor menține în perioada următorilor ani, iar imaginea pandemiei de COVID-19 va rămâne în continuare întipărită în mentalitatea comună a populației, care a avut de suferit în această perioadă. Generațiile actuale vor resimți în continuare transformările suferite de industrii și probabil vor continua să aplice obiceiurile pandemice, care au devenit acum o obișnuință.