Au fost arestaţi patru traficanţi de droguri, suspectaţi că vindeau un amestec de heroină şi fentanil, un cocktail care face ravagii în Statele Unite şi care a provocat moartea actorului american Michael K. Williams.
Cei patru bărbaţi sunt suspectaţi că acţionau pe străzile cartierului Williamsburg (Brooklyn), a anunţat procurorul federal din Manhattan, Damian Williams, potrivit AFP.
Unul dintre ei, Irving Cartagena, cunoscut şi sub numele de "Green Eyes" şi reţinut în Puerto Rico, este cel despre care "credem că i-a vândut doza mortală de droguri lui Michael K. Williams", celebru pentru interpretarea lui Omar Little, unul dintre cele mai îndrăgite personaje din serialul-cult "The Wire", creat de David Simon, a anunţat procurorul într-un comunicat.
Michael K. Williams, în vârstă de 54 de ani, a fost găsit mort în locuinţa sa din Williamsburg, pe 6 septembrie, iar medicii legişti au stabilit că moartea sa a fost cauzată de o supradoză "accidentală" de fentanil, heroină şi cocaină.
Potrivit rechizitoriului, principalul suspect a fost identificat de către anchetatori pe baza imaginilor surprinse de camerele de supraveghere şi a contului său de Instagram.
"Opioidelor mortale precum fentanilul şi heroina nu le pasă cine eşti sau ce ai realizat. Ele nu fac decât să alimenteze dependenţa şi să ducă la tragedii", a comentat Damian Williams, evocând o "criză de sănătate publică".
Fentanilul se află de mai mulţi ani în centrul crizei opioidelor care face ravagii în SUA . Acest opioid de sinteză, aprobat pentru tratamentul durerilor severe, inclusiv în cazul cancerelor avansate, este "de 50-100 de ori mai puternic decât morfina", potrivit Centrului pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC).
Fentanilul inundă însă piaţa drogurilor şi cauzează mii de supradoze. Între aprilie 2020 şi aprilie 2021, în SUA au fost înregistrate 100.306 supradoze fatale, o creştere de 28,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent (78.056 de decese).
Producătorii de analgezice pe bază de opioide sunt, de asemenea, acuzaţi că au încurajat, prin strategii de marketing agresive, prescrierea excesivă a produselor lor, în pofida faptului că acestea dau o dependenţă foarte puternică.