Reprezentanții Sindicatului Europol consideră că avionul de contrabandă care a adus ţigări din Ucraina în România reprezintă o problemă gravă, ce ține de securitatea națională, iar CSAT trebuie să întervină imediat.
Aceștia spun că nu este prima dată când spațiul aerian românesc este violat de aeronave străine.
”Nu a început războiul și nici nu ne-au atacat rușii, ci este doar un avion tip Antonov AN2 burdușit cu aproximativ 100 baxuri cu țigări, care ar fi survolat spațiul aerian românesc, unde a și descărcat marfa de contrabanda, așa cum susțin autoritățile moldovene, însă fără a furniza informații exacte.
Nu este singurul caz, în luna august, un alt aparat AN2 al unor contrabandiști ucraineni a ajuns în spațiul aerian românesc în zona Sucevei, ceea ce arată că se încearcă prin orice mijloace introducerea de țigări în România, care aduce profit de milioane de euro contrabandiștilor.
Această problemă este una destul de gravă, ce tine de securitatea națională, iar CSAT-ul trebuie să intervină de îndată, ținând cont că spațiul aerian românesc este violat de aeronave străine, iar acesta nu este un caz singular”, a scris sindicatul pe Facebook.
Polițiștii români nu au echipamente pentru intervenție
Europol subliniază că polițiștii de frontieră nu au în atribuții intervenția în acest caz și nici echipamentele necesare.
”Deși această problemă a fost aruncată în curtea Poliției de Frontieră Române, colegii noștri polițiști de frontieră nu au atribuții în acest sens și nici echipamentele necesare pentru intervenție, așa cum de altfel Codul Aerian prevede în mod explicit la art. 5 cine trebuie să intervină : ”Ministerul Apărării Naționale, în calitate de organ de specialitate al administrației publice centrale și de autoritate aeronautică de stat, are competențe în următoarele domenii: organizarea spațiului aerian național în conformitate cu dispozițiile prezentului cod aerian și ale legislației în vigoare, reglementarea activităților aeronautice militare, certificarea personalului aeronautic militar, a agenților aeronautici care desfășoară activități aeronautice militare, precum și a tehnicii aeronautice și a infrastructurii necesare desfășurării activităților aeronautice militare, siguranța și supervizarea activităților aeronautice militare.””, arată Europol.
Sindicatul mai spune că acești contrabandiști se folosesc de tot felul de tertipuri pentru ca aeronavele să nu poată fi reperate pe radare prin zbor la joasă înălțime sub 100 de metri, însă CSAT-ul, prin atribuțiile pe care le are, trebuie să intervină de îndată în acest caz, pentru că astfel de situații se vor mai repeta.