Primăria Sectorului 5 a încredințat direct, în această vară, contracte în valoare de peste 170.000 de euro pentru a-și trimite 160 de angajați la formare profesională, în plin sezon turistic, la hoteluri de lux de pe litoral și din stațiuni montane.
La solicitarea Spotmedia.ro, instituția a refuzat să comunice funcțiile pe care le ocupă aceștia angajați.
Spotmedia.ro v-a informat încă de pe 30 iunie că Primăria Sectorul 5 cheltuiește sume consistente pe pachete de formare profesională pentru angajații săi. În teorie, e bine. De altfel, chiar Codul Administrativ îi obligă pe funcționari să urmeze cursuri de formare profesională, cel puțin o dată la 2 ani.
Interesant, în acest caz, este că aceste cursuri pe care le fac angajații Primăriei Sectorului 5 nu se desfășurau, însă, în București, ci la hoteluri de lux de pe litoral, din Delta Dunării sau din stațiuni montane scumpe, cum e Poiana Brașov. Și asta, chiar în plin sezon turistic.
Încă dinainte să publicăm acel articol, adică de pe 28 iulie, am cerut mai multe informații de la Primăria Sectorului 5.
Când instituția ne-a comunicat, însă, că s-ar putea să ne răspundă abia după 30 de zile - și când am văzut că achizițiile de formare profesională cu cazare de lux continuă - am ales să scriem despre toate acesta. Și să revenim cu detaliile primăriei de sector, la momentul în care aceasta ni le va transmite.
Între timp, Primăria Sectorului 5 a continuat să cumpere cursuri de formare profesională cu cazare de lux. Din informațiile centralizate de Spotmedia.ro din Sicap, isntituția a încredințat direct, începând cu jumătatea lunii iunie, nu mai puțin de 56 de contracte pentru formare profesională.
Dintre ele, 28 de contracte, cu o valoare toală de peste 123.000 de lei, s-au încredințat pentru cumpărarea de cursuri de formare profesională.
Celelalte 28 de contracte - a căror valoarea ajunge la circa 715.500 lei - s-au încredințat pentru cazare pe durata cursurilor de formare în Hoteluri ca Zenith (din Mamaia) sau Alpin (din Poiana Brașov).
E lesne de observat că pe cazare se duc de aproape 6 ori mai mulți bani decît pe organizarea propriu-zisă, a cursurilor. Nu cumva această cheltuială putea fi mult diminuată, dacă angajații Primăriei Sectorului 5 ar fi urmat cursurile de formare profesională în săli de conferințe închiriate în București?
Potrivit informațiilor transmise de Primăria Sectorului 5 la solicitarea Spotmedia.ro, 160 de angajați au beneficiat, în acest an, de formare profesională.
Or, asta înseamnă că, în medie, pentru formarea fiecărui angajat, primăria a cheltuit puțin peste 1.060 de euro. E cam o treime din taxa anuală la o facultate de medicină de elită din România!
Comunicarea la Primăria Sectorului 5: Uite răspunsurile, nu sunt răspunsurile
Primăria nu ne-a răspuns la întrebări în 30 de zile. Când am insistat să o facă, reprezentanții instituției au susținut, inițial, că ne-ar fi răspuns deja. Așa că am solicita să ni retrimită respectivul răspuns.
În cele din urmă, instituția ne-a trimis un răspuns neînregistrat și nesemnat, care, probabil, trebuia să mai treacă pe la vreo câteva direcții, care să-l completeze.
Vi-l prezentăm mai jos.
Iată ce am vrut, de fapt, să aflăm de la Primăria Sectorului 5. Și ce ne-a transmis aceasta, în răspunsul incomplet:
- Câți angajați au beneficiat de formare profesională în 2021? Potrivit Primăriei Sectorului 5, din totalul celor circa 800 de angajați din organigrama instituției, s-au cumpărat servicii de formare profesională pentru 160
- Cîți urmează cursurile de formare în București și câți în alte localități? Instituția a refuzat să răspundă, susținând că informația se regăsește în Sicap. De fapt, nici nu contează unde se găsește informația. Instituția o deține, iar noi am solicitat-o, așa că trebuia să ne-o transmită, potrivit legii
- În baza căror criterii s-au ales aceste oferte de cursuri si cazare? Primăria Sectorul 5 ne-a transmis că a contat ”raportul calitate - preț”. Cum a evaluat Primăria Sectorului 5 calitatea cursurilor, nu știm.
- De ce e ales primăria să își trimită angajații în alte localități (în aceste cazuri la munte și la mare, în plin sezon - n.red), în loc să le ofere cursuri de formare în București? Primăria Sectorului Sectorului 5 ne-a răspuns că ”legislația nu condiționează localizarea desfășurării cursurilor de formare profesională”.
E adevărat, după cum a explicat pentru Spotmedia.ro, președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici (ANFP), Liviu Măureanu. Dar legea nici nu obligă primăria să cheltuiască zeci de mii de euro pe cazarea angajaților la hoteluri de lux, când ar putea, cu mult mai puțini bani, să închirieze săli de conferințe în București, unde să se desfășoare cursurile
- Ce funcții dețin angajații care au fost cazați la Hotel Delfin din Mamaia și Hotel Alpin din Sinaia? Primăria susține că informațiile se găsesc în Sicap. Noi nu le-am identificat. În plus, primăria a refuzat să menționeze dacă prețurile includ și mese și dacă angajații vor sta câte unul sau câte doi în cameră.
- Care este suma pe care Primăria Sectorului 5 a prevăzut-o, în acest an, pentru formare profesională? Drept răspuns, la această întrebarea instituția ne-a transmis următoarele cuvinte ”Direcția Economică”. N-am înteles dacă acelei direcții trebuie să ne adresăm, încă o dată, peste termenul legal de soluționare a cererii noastre, pentru a afla răspunsul la întrebare. Sau dacă primăria însăși voia să trimită cererea și acolo și n-a mai apucat.
- Câți polițiști locali - dintre cei angajați la primărie - vor beneficia de formare profesională plătită în 2021 (și câți se vor deplasa în afara Bucureștiului)? Primăria Sectorului 5 ne-a răspuns cu două cuvinte. Anume: ”Resurse Umane”. Nu știm înseamnă: să ne adresăm noi resurse madar nu ne-a lămurit cu privire la numărul de polițiști locali care beneficiază de formare profesională.
Spotmedia.ro va reveni cu solicitări de informații, până când Primăria Sectorului 5 va comunica toate informațiile de interes public cu privire la acest subiect.
Citește și: