Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a făcut miercuri o nouă plimbare cu autobuzul prin Capitală, pentru a anunța un alt ”proiect unic în țară” inaugurat de ea.
În scurta plimbare cu un autobuz pe linia 135, în care erau maximum 10 persoane, toți angajați ai Primăriei și STB, Firea a anunțat cum de azi fluidizează traficului din Capitală, prin faptul că pe câteva porțiuni ale liniilor 135, 182 și 330, autobuzele pot circula pe linia de tramvai.
”Ajung mai rapid la destinatie si elibereaza zona de carosabil”, a susținut Gabriela Firea.
Insă, chiar în primul minut al transmisiunii live din autobuz, șoferul a pornit de la semafor și, așa cum știe orice cetățean care merge cu transportul în comun mai des decât conferințele mobile ale edilului general, acesta e un moment în care bara trebuie ținută strâns ca să rămâi în picioare.
Pentru Gabriela Firea experiența a fost un pic prea extremă. S-a înecat, și-a dres glasul și a cerut să i se spună șoferului ”să meargă încet, să nu cădem”.
De-a dreapta sa stătea Mihai Teodorescu, director al Direcției Transporturi din Primăria Capitalei.
”Da, da, spune-i să meargă foarte încet. Foarte, cât poate el de încet”, s-a executat directorul din Primărie care se ocupă de transporturi, făcând gesturi cu mâna către o altă personă care avea să-i repete spusele către șofer.
Firea s-a liniștit și și-a început prezentarea proiectului la care, spune ea, lucrează de doi ani de zile. Apoi, ca pe vremea când făcea emisiuni, a dat lavariera altor câteva persoane din jurul său, le-a pus întrebări
Un moment aparte a fost când i-a dat cuvântul lui Teodorescu și el și-a început discursul cu ”sarut mâna, doamna primar”.
De la cine cumpără STB costumele pentru șoferi. Societățile sunt abonate la contracte cu statul
Ce presupune ”proiectul-premieră națională”
Într-o primă etapă, autobuzele de pe cele 3 linii vor putea circula pe linia de tramvai, acolo unde traseul comun permite.
”Autobuzele nu își vor modifica traseul, ci doar, acolo unde e posibil, vor circula pe linia de tramvai. Este vorba despre autobuzele de pe liniile 135, 182 și 330, care vor circula, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 si 46, utilizând și stațiile acestora.
Avantajele sunt notabile: timpul de călătorie se reduce cu 30%, la orele de vârf, conform probelor efectuate de STB pe traseu. Această măsură contribuie și la fluidizarea traficului rutier, iar călătorii pot schimba mijloacele de transport mult mai ușor, stațiile fiind comune.
Mai mult decât atât, în funcție de rezultate, etapizat, vom extinde acest proiect și pe alte 6 linii, acolo unde trama stradală va permite”, se arată în comunicatul remis ulterior de Primăria Capitalei pe acest subiect.