În contextul în care temperaturile sunt deja caniculare și meteorologii anunță că vor crește și mai mult în luna iulie, STB dă asigurări că, în mijloacele de transport în comun unde funcționează aerul condiționat, nu este recirculat aer din interior.
Măsura a fost luată, spun cei de la STB într-un comunicat, pentru a proteja călătorii de coronavirus în timpul stării de alertă.
”În perioada stării de alertă şi în contextul pandemiei de coronavirus, Societatea de Transport Bucureşti - STB SA asigură confortul şi protecţia călătorilor în toate vehiculele aflate pe traseu prin utilizarea aerului condiționat şi a sistemului de climatizare.
Subliniem faptul că NU este utilizată funcția de recirculare a aerului din interior, ci doar introducerea de aer proaspăt și rece, din exterior.
Sistemul de climatizare din autobuze și troleibuze este setat să pornească automat la temperaturi de peste 22 de grade, fără a fi necesară intervenția conducătorului auto”, se arată în comunicatul citat.
Deși în primă fază se poate observa că se vorbește de ”toate vehiculele aflate pe traseu”, în continuare STB spune, totuși, care e situația reală.
De ce merg bine troleibuzele în Franța și Germania, iar la noi iau foc sau rămân în drum
”Din cele aproape 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, 500 au echipamente de aer condiționat, iar pentru alte 150 de autobuze, prin eforturile STB SA și ale Primăriei Capitalei, au fost montate instalații de climatizare.
Prin același proiect de modernizare a vehiculelor STB SA, alte 100 de troleibuze au fost echipate cu instalații de aer condiționat. În același timp, numărul autobuzelor dotate cu aer condiţionat a crescut şi ca urmare a achiziţiei de către Primăria Capitalei a celor 400 de autobuze Otokar, care au astfel de sisteme”, mai arată regia de transport.
Despre faptul că programul de dotare a tramvaielor cu aer condiționat încă nu e finalizat, STB dă vina pe … pandemie.
”În prezent, 12 tramvaie din parcul STB sunt echipate cu instalaţii de aer condiţionat, aceste vehicule fiind repartizate pe liniile pe care se înregistrează fluxuri mari de călători, respectiv: 41, 32, 1 şi 10.
Totuşi, din cauza programării la inspecţii tehnice periodice, revizii, reparaţii şi pentru alte activităţi impuse de reglementările actuale, nu toate autovehiculele care sunt programate să iasă în traseu sunt dotate cu instalaţii de climatizare. Iar cele fără aer condiţionat sunt distribuite echilibrat pe linii şi circulă intercalat cu cele cu aer condiţionat”, se mai arată în comunicatul citat.
Amintim că duminică primarul general Gabriela Firea anunța un ”proiect în premieră naţională!” prin care, susține ea, va combate poluarea în Capitală. Mai exact, Firea spune ca vrea sapună gaz pe 600 de autobuze si troleibuze.
Pe întregul proiect, care mai conține și alte câteva elemente, Firea va plăti 150 de milioane de euro din banii bucureștenilor.