Școala de Bani pe Roți a trecut în online și a educat financiar peste 4.000 de copii. Atelierele de educație financiară continuă pe tot parcursul verii

Școala de Bani pe Roți a trecut în online și a educat financiar peste 4.000 de copii. Atelierele de educație financiară continuă pe tot parcursul verii

Pandemia nu a stat în calea educației financiare, ci chiar i-a unit pe experții de la Școala de Bani şi tinerii profesori din cadrul Școlii de Valori. Dacă până în martie, ei colindau țara la bordul camionului modular FLiP, în cadrul programului Școala de Bani pe Roți, trainerii au încheiat cu brio, în perioada 5 mai – 5 iunie, primul turneu virtual al caravanei FLiP.

În doar o lună de zile, profesorii de educație financiară au susținut 136 de ateliere și au predat lecții interactive pentru 4.022 de copii, care s-au înscris la sesiunile online. Aceste rezultate confirmă atât nevoia, cât și dorința celor mici de lecții financiare.

FLiP își continuă parcursul online și anunță următoarea serie de ateliere financiare, unde părinții sunt invitați să-și înscrie copiii. Atelierele continuă toată vara, iar înscrierile se fac pe site-ul Școala de Bani: https://www.scoaladebani.ro/peroti/inscrieri

În urma atelierelor susţinute până acum, elevii au devenit mai conștienți de valoarea banilor și și-au îmbogățit cunoștințele financiare. Astfel, conform chestionarelor lansate în rândul profesorilor și elevilor, 24,8% dintre copiii participanți au declarat că știu acum de ce este important să economisească și care sunt diferențele dintre mai multe tipuri de economii (bancă vs. pușculiță). 

ADVERTISING

Peste 22% dintre elevi au învățat termeni financiari noi și și-au îmbogățit limbajul financiar, 15,2% au învățat cum să gestioneze un buget personal, dar și pe cel al familiei. Dintre participanți, 10% au învățat cum să aprecieze valoarea banilor, iar peste 6% dintre ei au aflat care e diferența dintre nevoi și dorințe, dar și ce sunt veniturile și cheltuielile. Nici termenii mai puțin ușori nu au fost lăsați deoparte, astfel că 3% dintre elevi au învățat inclusiv despre costurile de producție și relația cu prețul.

Elevii au făcut anul acesta Școala de Valori

Anul acesta, o bună parte a atelierelor de educație financiară au fost susținute cu implicarea trainerilor Școlii de Valori, adolescenți talentați și implicați, care le-au captat imediat atenția celor mici și au răspuns pe loc valului de întrebări venite din partea elevilor.

„Când am decis pentru prima dată să fac parte din proiectul Școala de Bani pe Roți, nu conștientizasem încă ceea ce însemna de fapt „a fi trainer". M-a atras ideea de a face parte dintr-un proiect la „scară mare. Însă abia când primii copii au intrat în camionul FLIP, am realizat că nu beneficiile pe care acea activitate de training mi le aducea mie contau, ci totul se rezuma la acei copii - cunoștințele pe care aveau să le dobândească în cadrul atelierului, experiența pe care aveau să o aibă, dar și evoluția lor”, spune Anisia Pîrvulescu, elevă în clasa a XI-a, la Colegiul Național Traian, din Drobeta Turnu Severin.

ADVERTISING

Ateliere pentru toate vârstele

În funcție de vârstă, cei mici au fost distribuiți în două tabere - Detectivii (7-10 ani) și Exploratorii (11-14 ani) și au parcurs împreună 5 etape: Configurator, Testare practică, SEIF, Forum Opinii și Globalizare. Astfel, ei au învățat noi termeni financiari, au aflat cum sunt grupate cheltuielile, dar și despre valoarea obiectelor, economii și globalizare.

Cum la atelierele FLiP este întotdeauna loc și de distracție, nici perlele copiilor care spun lucruri trăsnite despre bani nu au ezitat să apară. „Globalizarea e acel loc unde vedem câte stele și câte planete sunt în Univers” și „Pușculița se sparge, în bancă dai cu ranga și nu se sparge” au fost doar câteva dintre „concluziile” celor mici.

Profesorii invitați alături de elevi la atelierele de educație financiară și-au arătat entuziasmul atât înaintea, cât și la finalul lecțiilor. 

Am fost foarte bucuroasă că există asemenea inițiative, copiii au nevoie de o învățare diferită față de ce se întâmplă la școală în mod normal, activitățile nonformale contribuie la procesul lor de asimilare a cunoștințelor“ , spune Andrada Mazilu, învățătoare la Liceul Teoretic Nicolaus Lenau din Timișoara.

ADVERTISING

Caravana educațională

FLiP, Școala de Bani pe Roți este un proiect al BCR prin care Școala de Bani devine o caravană educațională la bordul unui camion modular. După izbucnirea pandemiei, Școala de Bani pe Roți a trecut în online și îi invită pe toți profesorii și părinții să îi înscrie pe copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani la atelierele gratuite de educație financiară susținute acum în mediul virtual. 

Pe 4 iunie 2020, FLiP, cel mai cool camion a câștigat premiul al doilea la categoria Educație în cadrul Galei Romanian CSR Awards.

Despre Școala de Valori

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală înființată în 2009 ca urmare a unei idei îndrăznețe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care își explorează potențialul și învață să se auto-depășească, colaborează cu celelalte generații și caută activ oportunități astfel încât să contribuie la transformarea societății, oferind bunăstare generațiilor prezente și viitoare.

Misiunea Școlii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor lor vieți, fiind singura asociație din România care implementează în programele sale educația centrată pe valori. Acest model educațional implică dezvoltarea de competențe împărțite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalității, implicare civică și well-being.

Școala de Valori dezvoltă patru programe educaționale naționale: Adoptă un Liceu, Excepționalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educației din România, oferind cunoaștere și îndrumare tinerilor și profesorilor. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul, paginile de Facebook și LinkedIn dedicate.

Despre BCR

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 19 centre de afaceri și 17 birouri mobile dedicate companiilor și 430 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de bancomate - 2.000 de bancomate, 14.500 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce. 

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 47.700 de angajați deservesc 16,2 milioane de clienți în cadrul a 2.500 de filiale din 7 țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia). La sfârșitul lui 2018, Erste Group deținea active totale în valoare de 236,8 miliarde EUR, înregistra un profit net de 1,79 miliarde EUR, precum și un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,5%.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇