Se spală STB pe mâini, în cazul femeii de 69 de ani, ucise de cablu? Societatea refuză să comunice informații esențiale

Se spală STB pe mâini, în cazul femeii de 69 de ani, ucise de cablu? Societatea refuză să comunice informații esențiale
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Societatea de Transport București (STB) refuză să dezvăluie detalii esențiale, în cazul femeii de 69 de ani care a murit, după ce – pe 6 noiembrie 2025 – a fost lovită de un cablu, într-o zonă în care angajații societății publice lucrau la rețeaua de tramvai.

Spotmedia.ro a cerut STB detalii cu privire la procedura de securizare a zonei, la modul în care angajații au urmat această procedură și la posibilele consecințe ale incidentului. STB SA a răspuns evaziv. Pe scurt: face o anchetă internă, deși susține că angajații săi n-au nicio vină.  

Ce s-a întâmplat

„În ziua de 06.11.2025, la ora 10.33, la dispeceratul STB a fost anunțat un incident la rețeaua de contact a tramvaielor de pe Bulevardul Camil Ressu.

Echipajul STB ajuns la fața locului a găsit cablul de oțel care susține firul de contact al tramvaielor rupt prin tracțiune, la distanță de aproximativ 4 metri de stâlp, de către o macara cu număr de Botoșani.  

În urma șocului produs prin rupere, cablul a ajuns la sol. A fost izolat de urgență de membrii primei echipe STB ajunse la fața locului. Ulterior, la locul incidentului a ajuns o a doua echipă, cu un autoturn  pentru lucrul la înălțime”, a transmis STB, la solicitarea Spotmedia.ro.

În minutele care au urmat, s-au petrecut câteva lucruri pe care nimeni nu le-a explicat suficient de clar, încă.

Pe Camil Ressu – bulevardul pe care a căzut cablul de susținere a firului de tramvai – au intrat mai multe mașini. Imaginile au fost surprinse de o cameră de supraveghere.

„Când platforma de lucru era în ridicare, conducătorii unui autoturism și ai unei camionete au pătruns forțat în zona de avarie și au trecut printre membrii echipei STB, care s-au ferit pentru a evita să fie acroșați.

Camioneta carosată cu număr de Gorj, cu înălțimea de aproximativ 3,8 m a trecut cu viteză foarte aproape de autoturn și a agățat cu colțul din dreapta cablul de oțel inox susținut de un membru al echipei de intervenție aflat pe platforma autoturnului.

Cablul a fost smuls din mâna angajatului STB și a provocat spargerea carcasei telecomenzii de acționare a platformei de lucru.

Cablul agățat, ajuns pe carosabil, a fost preluat de roțile din spate ale camionetei care și-a continuat deplasarea, a rămas prins pe puntea autovehiculului și a accidentat grav o persoană aflată pe carosabil”, a transmis STB la solicitarea Spotmedia.ro.

Cum au pătruns mașinile într-o zonă restricționată

Societatea ne-a transmis că „zona de avarie a fost asigurată de membrii echipei STB de la sol și, în anumite momente, au oprit circulația vehiculelor”.

Ce nu e clar: cum a ajuns o mașină să agațe cablul, într-o zonă în care traficul ar fi trebuit oprit?

Surse din STB au explicat pentru Spotmedia.ro că există o procedură în instituție – inclusiv pentru restricționarea traficului – și că, la astfel de intervenții, există un șef de echipă care răspunde de coordonare.

Sursele Spotmedia.ro au explicat că - de vreme ce mașinile au pătruns într-o zonă interzisă – angajații care ar fi trebuit să restricționeze traficul nu și-au făcut treaba.   

În aceste condiții, am întrebat STB:

  • câți oameni erau responsabili cu securizarea perimetrului în care s-a intervenit?
  • care sunt regulile pentru securizarea perimetrului? Ce materiale se folosesc și la ce distanțe se montează de locul în care intervin angajații STB pentru reparații?
  • au fost respectate regulile de securizate a perimetrului, în acest caz? Dacă da, de ce circulau mașini pe carosabil?

La aceste întrebări, STB SA nu a răspuns în niciun fel.

Cu alte cuvinte, deși Spotmedia.ro a solicitat procedura oficială prin care STB SA securizează perimetrele, în care lucrează, societatea a refuzat să ne-o comunice.  

Fără procedură, nu știm dacă angajații au greșit, dacă au respectat regulile sau dacă, măcar regulile respective există.

Fără o procedură nu există asumarea răspunderii pentru o etapă a lucrării. Iar fără răspundere individuală, nu există siguranță.

Cine răspunde. Cine plătește

Am întrebat STB:

  • dacă desfășoară o anchetă internă
  • cate sunt etapele procedurale ale unei astfel de cercetări
  • cine conduce cercetarea internă
  • câți angajați ai STB SA sunt vizați de cercetare
  • în ce etapă se află cercetarea internă acum
  • cât estimează STB că va dura cercetarea internă.

Singura informație pe care ne-a comunicat-o STB este că desfășoară o anchetă internă.

Societatea a ignorat toate celelalte întrebări puse de Spotmedia.ro.

De asemenea, am întrebat STB SA dacă are asigurare de răspundere profesională sau alt tip de asigurare care să-i acopere eventuale despăgubiri câștigate în instanță de familia persoanei decedate.

STB SA a ignorat întrebarea.

Sursele Spotmedia.ro din cadrul societății susțin că astfel de asigurare nu există. Și că – la nevoie – STB SA ar plăti despăgubiri din bugetul propriu, susținut an de an de subvenție de la PMB.

Adică greșelile și le-ar plăti din banii bucureștenilor, urmând să încerce să recupereze cât poate din pagubă de la angajații găsiți vinovați.

Rămâne să vedem și ce va stabili ancheta interna a STB – și de ce dă societatea atât de puține detalii despre ea – dar și ce concluzie vor trage polițiștii de la Criminalistică.

Se poate repeta?

Una peste alta, faptul că e posibil, în București, să pleci de acasă cu treabă și să îți găsești sfârșitul pe drum, într-un astfel de incident, e de neacceptat. Pe lângă vinovați, STB SA ar trebui să transmită clar ce măsuri ia pentru ca astfel de evenimente tragice să nu se mai repete.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇