Producătorul auto german Volkswagen (VW) a introdus un abonament pentru clienții din Marea Britanie care doresc să crească puterea unora dintre mașinile sale electrice.
Cei care cumpără o mașină eligibilă din gama ID.3 pot alege să plătească suplimentar dacă doresc să deblocheze întreaga putere a motorului, relatează BBC.
VW a anunțat că „upgrade-ul opțional de putere” va costa 16,50 lire sterline (19,12 euro) pe lună sau 165 lire sterline (191,24 de euro) anual. Dar clienții pot alege să plătească și 649 lire sterline (804,35 euro) pentru un abonament pe viață.
Compania a declarat că prin intermediul acestei funcții le „oferă opțiuni clienților”.
Potrivit publicației Auto Express, un abonament pe viață va fi valabil doar pentru mașină, nu pentru deținătorul acesteia - ceea ce înseamnă că upgrade-ul va rămâne la mașină în cazul unei revânzări.
Un purtător de cuvânt al VW a explicat că opțiunea de a achiziționa mai multă putere pentru o mașină nu este „nimic nou”. „Din punct de vedere istoric, multe vehicule pe benzină și diesel au fost oferite cu motoare de aceeași dimensiune, dar cu posibilitatea de a alege unul cu o putere mai mare”, a spus acesta.
Reprezentantul producătorului german a adăugat că upgrade-urile de putere le-ar permite clienților să opteze în orice moment pentru o experiență de condus „mai sportivă”, „în loc să se angajeze de la bun început la un preț inițial de achiziție mai mare”.
Însă astfel de oferte s-au dovedit controversate pentru unii clienți în trecut, nemulțumiți că ar putea fi nevoiți să plătească pentru a accesa funcții care - în unele cazuri - sunt deja prezente în mașina pe care o dețin, notează BBC.
Alți producători de vehicule, precum BMW, au introdus în trecut opțiuni similare bazate pe abonament, cum ar fi cele pentru scaune și volane încălzite.
Și Mercedes a introdus în 2022 un serviciu de abonament online în SUA, care le-a permis clienților să plătească pentru a accelera mai rapid mașinile electrice.
Conform unui sondaj realizat de S&P Global, unii clienți ar putea fi descurajați de costul abonamentelor auto pentru funcții precum conectivitatea sau de împărțirea funcțiilor de bază pe niveluri de plată. Numărul respondenților care au declarat că ar plăti pentru servicii conectate a scăzut de la 86% în 2024 la 68% în 2025.
Acest lucru se întâmplă în ciuda unei adoptări a abonamentelor în general, firma de cercetare de piață Juniper Research estimând că în 2024 economia globală bazată pe abonamente va ajunge la o valoare de aproape 1.000 de miliarde de dolari până în 2028.
T.D.