CNA interzice vedetele în reclamele la jocuri de noroc și înăsprește regulile pentru publicitatea la suplimente alimentare

CNA interzice vedetele în reclamele la jocuri de noroc și înăsprește regulile pentru publicitatea la suplimente alimentare
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat miercuri seară, în urma unei ședințe-maraton de zece ore, o serie de modificări semnificative ale Codului de reglementare a conținutului audiovizual.

Noul document vizează atât clarificarea obligațiilor radiodifuzorilor, cât și întărirea protecției publicului, inclusiv în cadrul serviciilor media la cerere.

„A fost un cod foarte greu, o muncă foarte lungă (…), dar cred că este un cod mult mai aproape de realitate, curajos, și care vine în întâmpinarea protejării publicului”, a declarat vicepreședintele CNA, Valentin Jucan, la finalul dezbaterii.

Printre cele mai importante prevederi se numără interzicerea apariției personalităților publice - inclusiv din sport, știință sau mediul online - în reclamele pentru jocuri de noroc.

Totodată, se interzice publicitatea făcută de farmacii bazată pe promoții la suplimente alimentare, dispozitive sau tratamente medicale. Suplimentele și dispozitivele medicale sunt acum supuse acelorași restricții publicitare ca și medicamentele fără prescripție, a precizat fosta președintă a CNA, Monica Gubernat.

Au fost revizuite și mesajele de interes public care preced calupurile publicitare.

Noul Cod urmează să fie publicat în Monitorul Oficial la începutul săptămânii viitoare, după care va fi disponibil și pe site-ul CNA.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇