Nicușor Dan promite management inteligent al traficului din București în 2 ani. De când lucrează Primăria Capitalei la semaforizarea inteligentă și cu ce ne-am ales

Nicușor Dan promite management inteligent al traficului din București în 2 ani. De când lucrează Primăria Capitalei la semaforizarea inteligentă și cu ce ne-am ales

Primărul general al Capitalei, Nicușor Dan, susține că în circa 2 ani Bucureștiul va avea un ”sistem complet de management al traficului”.

Nicușor Dan a luat cuvânt, în cursul dimineții de miercuri, 4 noiembrie, la conferința intitulată ”From city to Smart City”, organizată de platforma jumptosmart.ro.

From CITY to SMART CITY

Conferinta care aduce impreuna,pentru prima data dupa alegerile locale, primari si presedinti CJ, membri ai Executivului, ambasadori, societate civila si mediu de afaceri, pentru a vorbi despre proiectele oraselor si comunitatilor

Posted by JUMP TO SMART on Tuesday, November 3, 2020

În cadrul evenimentului, primarul general al Capitalei a declarat că administrația locală a Bucureștiului are nevoie de digitalizare. Și că, din fericire, există și bani europeni pentru asta, dar și oameni cu care să se poată lucra.

În plus, Nicușor Dan a spus că Bucureștiul ar urma să aibă un sistem complet de management al traficului în următorii 2 ani.

ADVERTISING

”Smart City înseamnă noi tehnologii. Suntem într-o situație fericită. Începe un nou exercițiu financiar european. Și există și voinţa la nivelul UE, dar și voința autorității naționale și a autorității locale pentru a colabora pentru soluții inteligente.

Bucureștiul are nevoie de o soluție inteligentă – e o promisiune pe care o vom realiza foarte curând, în 2 ani estimez din momentul acesta – pentru ceea ce înseamnă semaforizare. Adică un sistem complet de management al traficului, corelat cu transportul public”, a precizat Nicușor Dan, în cadrul evenimentului.

De fapt, Capitala încearcă de multă vreme să își creeze un sistem de semaforizare inteligentă.

ADVERTISING

Cum stă Bucureștiul acum la semaforizare inteligentă

Prin 2007, Primăria Capitalei a plătit - cu bani împrumutați de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) - compania UTI să instaleze un sistem inteligent de semaforizare.

Până în 2009, acest sistem a fost instalat in aproape un sfert dintre intersecțiile semaforizate ale Bucureștiului. Apoi a fost instalat parțial și în alte circa 170 de intersecții.

Dar în 2015 acest sistem – care era administrat de UTI de la sediul propriu – a picat. Și a rămas nefuncțional mai bine de un an.

Ulterior, PMB a negociat cu UTI pentru realizarea de reparații și pentru mentenanță. Iar privații au repus parțial în funcțiune sistemul.

ADVERTISING

În 2017, însă, Gabriela Firea a susținut că societatea UTI – fondată de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu – căpușează bugetul Capitalei și încasează bani mulți pentru lucrări de slabă calitate.

UTI a reacționat prin comunicate de presă, susținând că și-a făcut treaba.

Până la urmă, de managementul traficului a ajuns să se ocupe Compania Municipală de Managementul Traficului SA.

Angajații acestei companii au început prin a reface sistemul preluat de la UTI și prin a-l extinde. Până la începutul acestui an, sistemul fusese instalat în aproape 300 dintre cele 455 de intersecții semaforizate din Capitală (dar nu toate intersecțiile sunt semaforizate).

Strategia companiei municipale a fost să implementeze sistemul pe marile bulevarde care leagă centrul Capitalei de Ilfov.

Potrivit celor mai recente date obținute de reporterul SpotMedia.ro, semaforizarea inteligentă s-a implementat pe bulevardele Iuliu Maniu, Pantelimon, Colentina, Liviu Rebreanu si 13 Septembrie. Și se lucra la extinderea sistemului pe alte artere.

Spre exemplu, pe 24 septembrie, compania posta imagini cu montarea unor semafoare pe Calea Griviței.

De fapt, sistemul funcționează astfel: senzori instalați sub asfalt, în apropierea semaforului, numără mașinile. Informațiile sunt transmise într-un sistem. Iar semafoarele - în funcție de modul în care au fost programate - pot lua decizia de a da sau nu drumul la trafic. Spre deosebire de acestea, semafoarele clasice afișează roșu sau verde la intervale regulate, independent de cum e traficul în zonă.

Sistemul este coordonat din 2 centre. Unul e la sediul DSU, iar altul la Primăria Capitalei de pe Bd Regina Elisabeta.

Compania Municipală de Managementul Traficului SA testa - încă de acum un an - și un sistem prin care semafoarele inteligente să dea prioritate în trafic mijloacelor de transport în comun și să contribuie la o circulație cât mai fluidă a acestora.

Potrivit informațiilor pe care reprezentanții companiei le-au oferit anterior pentru reporterul special al SpotMedia.ro, sistemul inteligent de semaforizare, de unul singur, nu poate decongestiona traficul decât cu circa 20%.

În rest, pentru a circula și mai ușor pe șosele, e nevoie și de alte măsuri: descurajarea folosirii autoturismelor personale, crearea de benzi unice pentru transportul în comun etc.

Potrivit producătorului de echipamente de navigație rutieră TomTom, Bucureștiul este acum pe locul 14 în lume în topul orașelor cu cele mai multe blocaje în trafic.

Masurători realizate de aceeași sursă arată că sunt și zile în care se circula mai bine în Bengaluru, oraș din India de 3 ori mai întins și mai populat decât Bucureștiul și care raportează, de regulă, cel mai dificil trafic rutier din lume.

Citește și :

Nicuşor Dan: Toată lumea va avea căldură şi apă caldă, dar o să avem câteva sute de avarii

Când va veni apa caldă? Norocul lui Nicușor Dan


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇