Lidl România dublează suma strânsă de membrii comunităților online La Primul Bebe, în campania umanitară #TeRogRespiră

Comunicat-de-Presa-_Lidl-Romania

Lidl România dublează suma strânsă de membrii comunităților online La Primul Bebe, în campania umanitară #TeRogRespiră, și donează peste 489.000 de euro pentru dotarea Secției de Neonatologie și a Maternității „Dominic Stanca” din Cluj-Napoca.

Astfel, Lidl România continuă să investească în cele mai urgente nevoi ale societații românești, în continuarea donației către modernizarea Secțiilor de Neonatologie și a Maternităților în parteneriat cu Organizația Salvați Copiii România. Sprijinirea acestui program de pionierat al Organizației Salvați Copiii România va continua pentru a reduce rata mortalității infantile și a asigura fiecărui nou-născut dreptul la îngrijire medicală imediată și de calitate.

ADVERTISING

Lidl România se alătură campaniei #TeRogRespiră desfășurată de comunitatea La Primul Bebe prin dublarea sumei strânse în cadrul licitațiilor online desfășurate în perioada 23 mai – 28 mai 2024 în grupurile de Facebook  ale comunităților La Primul Bebe. Astfel, suma de peste 489.000 euro, donată de retailer, este direcționată către dotarea Secției de Neonatologie și a Maternității „Dominic Stanca” din Cluj-Napoca cu aparatura de care medicii au nevoie pentru tratarea nou născuților, inclusiv a prematurilor extremi, născuți înainte de 28 de săptămâni. 

Proiectul umanitar La Primul Bebe căruia Lidl România a ales să se alăture dublând ceea ce comunitatea a reuşit să strângă în cele 6 zile de campanie online #TeRogRespiră, înseamnă dotarea Secţiei de Neonatologie și a Maternității „Dominic Stanca” din Cluj – Napoca. Suma stransă în urma campaniei a fost de 489.044 euro, cu ajutorul a peste 15.500 participanți unici, membrii ai comunităţii La Primul Bebe, și un procent aproximativ de 6% direcționat de alți donatori privați. Suma totală a campaniei #TeRogRespira este de aproape 1 milion de euro, din care jumătate, 489.044 euro (peste 2.4 milioane lei), au fost donați de Lidl România. 

ADVERTISING

În România există doar 23 de unități de nivel 3, pentru toate cele 41 de județe. Unităţile de nivel 3 sunt acelea care se ocupă de îngrijirea nou-născuţilor din maternitatea proprie, dar şi de nou-născuţii cu risc major transferaţi de la alte maternități de nivel 2 şi 1. În Cluj – Napoca există o singură maternitate de grad 3 unde ajung nu doar cazurile cu risc major din județ, ci și din toate județele adiacente, Maramureș, Sălaj, Bistrița. În cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj – Napoca sunt îngrijiți anual 2000-2300 nou-născuți, cu greutatea la naștere de la 1000g în sus, inclusiv prematurii, copiii născuți cu diverse probleme medicale, dar și cei sănătoși. Dintre toți aceștia, 400-500 de nou-născuți ajung în secţia de Terapie Intensivă. În acest spital vin mame atât cu sarcini clinic normale, cât și cu sarcini cu risc. De aceea, este necesară dotarea Secției de Neonatologie și a Maternității „Dominic Stanca” din Cluj-Napoca cu aparatura vitală pentru tratarea nou născuților, inclusiv a prematurilor extremi, născuți înainte de 28 de săptămâni.

ADVERTISING

Lipsa resurselor, mai ales a celor materiale, nu ar trebui să facă diferența între viață și moarte. Nicio mamă nu ar trebui să treacă prin încercarea de a-și vedea copilul în lupta pentru supraviețuire sau pentru o viață normală. Dar, din păcate, asta se întămplă și nu este ceva ce putem controla. Însă faptul că uneori bătălia e pierdută doar pentru că lipsește un aparat sau un medicament este și din vina noastră, chiar și atunci când nu este responsabilitatea noastră directă. Le mulțumim tuturor donatorilor din campania #TeRogRespiră, printre care se regăsesc și mulți părinți din echipa Lidl, și ne bucurăm că avem posibilitatea de a dubla suma impresionantă pe care părinții comunităților La Primul Bebe au strâns-o. Pe lângă donația financiară, este un demers care ne-a arătat încă o dată cum puterea lui <<împreună>> poate construi un viitor mai bun, de data aceasta pentru copiii din România”, a spus Maria Mihai, Director de Comunicare și CSR, Lidl România.

“Împreună, oamenii au cel mai mare impact. Căutăm în zadar acel lider care să ne salveze. O să ajungem la sfârșitul vieții și o să înțelegem că, de fapt, liderul eram noi toți." a spus Atena Boca, fondator La Primul Bebe.