Un trotuar rulant din Gara de Nord care a costat 11 milioane de lei a ajuns în ruină. Cine ar trebui să aibă grijă de el și ce spune Primăria condusă de Nicușor Dan

Un trotuar rulant din Gara de Nord care a costat 11 milioane de lei a ajuns în ruină. Cine ar trebui să aibă grijă de el și ce spune Primăria condusă de Nicușor Dan

Din cauza nepăsării și a unor încurcături administrative, un trotuar rulant din Gara de Nord pe care Primăria Capitalei a cheltuit 11 milioane de lei a ajuns în ruină.

Trotuarul rulant a fost inaugurat cu fast în urmă de 7 ani și avea rolul de a ușura legătura între peroanele Gării de Nord și Gara Basarab.

Din păcate, nici bucureștenii și nici turiștii care au ajuns în Capitală cu trenul n-au prea apucat să se bucure de această investiție.

”Din păcate, trotuarul rulant a fost dat uitării, la doar un an de la inaugurare.

Nu a mai fost păzit, s-a defectat, nu a fost reparat sau întreținut în niciun fel. Treptat, acest obiectiv de investiții a devenit un obiectiv de vandalizat și un focar amplasat într-o zonă extrem de vizibilă a Capitalei. Practic, orice turist care intră în București pe calea ferată este întâmpinat de această priveliște dezolantă.

Acest trotuar rulant înfățișează întocmai starea în care se află Gara de Nord, ce are nevoie urgentă de modernizare ca cel mai important nod de transport feroviar din țară, dar și de restaurare ca unul dintre marile monumente istorice ale Capitalei”, a transmis Asociația Metrou Ușor prin intermediul unei postări pe Facebook.

☣️ Trotuarul rulant de la Gara de Nord - simbolul unei zone lăsate în paragină din capitalăInvestiția de 11 milioane...

Posted by Asociatia Metrou Usor on Monday, November 2, 2020

Totodată pasionații de infrastructură cer ”modernizarea și restaurarea gării la standarde vest europene, prin crearea de facilități moderne precum terminale de transport public și parcări subterane și prin revigorarea zonelor pietonale și spațiilor verzi din proximitate”.

Primăria a plătit construcția obiectivului, dar l-a preluat deja stricat. De când durează procesul cu constructorul

La solicitarea SpotMedia.ro, Primăria Capitalei a transmis în cursul zilei de 3 noiembrie că trotuarul rulant a fost construit de Asocierea ASTALDI S.p.A.- FCC Construccion S.A.

El face parte din proiectul pasajului Basarab.

Primăria Capitalei mai menționează și că a plătit construcția trotuarului rulant. Dar nu l-a recepționat niciodată.

De fapt, acest dispozitiv a funcționat foarte puțin timp, după inaugurare. Ulterior, s-a stricat.

”Deși inaugurat în anul 2011, recepția la finalizarea lucrărilor pentru pasajul Basarab nu este nici în prezent realizată.

Au existat două încercari în acest sens, în anul 2015 și 2018, când, prin dispoziție de primar, au fost înființate comisii care să realizeze această procedură (recepția lucrărilor – n.red.).

Concret, în anul 2015, comisia constituită a admis recepția cu remedieri (inclusiv trotuarul rulant care face legătura între Gara de Nord și Gara Basarab, nefuncțional la acea dată), însă primarul Sorin Oprescu nu a semnat procesul verbal de recepție.

În anul 2018, o altă comisie a admis la rândul ei recepția, tot cu remedieri, care trebuiau realizate de către constructor în termen de 90 de zile. Procesul verbal de recepție nu a fost semnat de primarul Gabriela Firea.

Constructorul nu a executat lucrarile solicitate, în concluzie comisia a propus respingerea recepției. Primarul Gabriela Firea nu a semnat nici procesul verbal de respingere a recepției”, a transmis Primăria Municipiului București (PMB) la solicitarea Spotmedia.ro.

Proces de 4 ani pe trotuarul stricat

Pe 11 mai 2018, trotuarul rulant a fost predat de constructor către Administrația Străzilor București (ASB) din cadrul Primăriei Capitalei.

ASB a preluat trotuarul rulant stricat. Și așa l-a lăsat.

Asocierea ASTALDI S.p.A.- FCC Construccion S.A. se luptă de 4 în instanță cu Primăria Capitalei pentru acest proiect de infrastructură.

Procesul a început în 2016 la Tribunalul București. Doi ani mai târziu s-a mutat la Curtea de Apel, unde a avut deja peste 20 de termene.

Următorele ședințe de judecată programate sunt joi, pe 5 noiembrie 2020 și pe 11 feburarie 2021.

SpotMedia.ro va urmări măsurile luate de administrație pentru repunerea în funcțiune a acestui obiectiv pe care l-a plătit deja și pe care bucureștenii ar trebui să-l poată folosi.

Citește și:

Bucureștenii mai au de așteptat cele 100 de troleibuze noi. Primăria anulează contractul de achiziție

S-a anulat, din nou, licitația pentru autobuzele electrice promise de Firea. Nici tramvaie noi nu știm când vom avea

Firea ne-a tot promis 100 de tramvaie noi. Cel mai devreme, primele ajung în București în toamna lui 2021


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇