Un om de afaceri blochează lucrări importante la Golden Gate-ul românesc de la Brăila. Cum își explică gestul și ce vrea de la stat

Un om de afaceri blochează lucrări importante la Golden Gate-ul românesc de la Brăila. Cum își explică gestul și ce vrea de la stat

Un om de afaceri blochează parte din lucrările la podul peste Dunăre de la Brăila. Acesta susține că de vreo 2 săptămâni se lucrează fără drept pe terenul său, pe care Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) i l-a luat fără să i-l plătească.

Gheorghe Caruz este cunoscut în Brăila ca investitor în industria cărnii. A avut de-a lungul anilor ferme de porci, fabrici de preparate din carne, dar a investit și în restaurante.

Prin firmele sale, Caruz deține și proprietăți. Spre exemplu, prin SC Soroli Cola, Caruz deținea 5 hectare aproape de Dunăre, nu departe de zona în care acum se construiește viitorul Golden Gate al României.

ADVERTISING

Potrivit lui Caruz, Guvernul a dat deja 2 hotărâri prin care l-a expropriat de respectiva suprafață de teren și încă una din apropiere. Doar că nu l-ar fi plătit, spune omul de afaceri.

”Au greșit actele (CNAIR – n.red.). Suprafața au prins-o ei acolo (în actele de expropriere – n.red.), dar în loc să scrie că este teren intravilan cu construcții pe ea, au scris că este teren arabil.

A fost o hotărâre de guvern de expropriere pentru acel teren. Şi eu le-am spus: bun, plătiți-mi suma din hotărârea asta de guvern și dați-mi și diferență. Că terenul nu e arabil, e intravilan cu construcții pe el.

Ei au spus: nu, că trebuie să vă dăm o sumă mai mare.

ADVERTISING

Ceea ce e adevărat. Dar nu înțeleg de ce nu îmi plătesc suma deja aprobată de Guvern și după aceea diferență. Că doar nu pleacă terenul de acolo! Să îmi plătească după și diferența.

Au trecut 2 ani (de la începutul exproprierii – n.red.). Au avut timp să plătească. Toți ceilalți și-au primit banii, numai Soroli Cola nu a primit nimic. Sunt uimit”, a precizat Caruz pentru SpotMedia.ro.

Întreprinzătorul susține că pe terenul său au început să lucreze, în urmă cu vreo două săptămâni, oameni de la Compania de Untilități Publice (CUP) Dunărea din Brăila. Aceștia trebuie să mute conducte de apă din calea șantierului pentru podul peste Dunăre.

ADVERTISING

Sunt lucrări importante, care trebuie realizate astfel încât construcția să poată continua în ritm alert, iar alimentarea cu apă a zonei să nu aibă de suferit.

Doar că luni, pe 19 octombrie, Gheorghe Caruz le-a blocat muncitorilor accesul pe terenul expropriat, dar pentru care susține că nu și-a primit banii.

”Au zis (acum circa 2 săptămâni - n.red.) că au intrat pe teren pentru că au ordin de intrare de la CNAIR. Și le-am cerut să mi-l arate. Au zis că da, într-o zi mi-l arată. Și au trecut deja vreo 2 săptămâni, fără să îmi arate niciun act.

Dacă nu aveau ordin de intrare, puteau să îmi spună: nu avem, lăsați-ne să intrăm și să lucrăm. Îi lăsam să intre și să își facă treaba. Că doar lucrurile astea tot se vor face acolo! Dar vreau și eu să îmi primesc banii”, a precizat Caruz.

Acesta susține că se va îndrepta în instanță împotriva celor care ar mai îndrăzni să lucreze pe terenul pentru care încă are de primit bani de la CNAIR

Cum se vor rezolva lucrurile? Rămâne să aflăm.

Contactat de Agerpres, subprefectul cu atribuții de prefect de la Brăila, a precizat că va afla cum stau lucrurile.

”Voi verifica în ce stadiu se află situaţia exproprierilor, probabil domnul Caruz nu a primit câţi bani voia. Asemenea proiecte nu se blochează că vrea unul sau altul, proiectul va merge mai departe", a declarat Drăghincescu pentru Agrepres.

Podul peste Dunăre de la Brăila este construit de o asociere de firme formată din italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure Systems.

Va reprezenta una dintre cele mai spectaculoase construcții ridicate vreodată în România. Potrivit CNAIR, va avea o lungime de 1.794 de metri (aproximativ cât are Golden Gate din San Francisco - n.red), iar deschiderea podului va fi de 1.120 de metri, cu doar circa 100 de metri mai mică decât cea a construcției din SUA.

Până acum s-a realizat puțin peste o cincime din totalul lucrărilor. Iar costul estimat este de aproape 2 miliarde de lei. Lucrările ar trebui să se termine, potrivit contractului, la finele anului viitor.

Citește și:

Bode speră să inaugureze peste 40 de kilometri de autostradă până la finele anului. Ce șosele s-ar putea deschide


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇