Sindicaliștii de la metrou îi declară război ministrului Transporturilor și anunță proteste: "Druluță" să mai citească!

Sindicaliștii de la metrou îi declară război ministrului Transporturilor și anunță proteste: "Druluță" să mai citească!

Liderii de sindicat de la metrou au reacționat, pe 9 februarie, într-o conferință de presă, la informațiile prezentate, în ultimele zile, de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, cu privire la cheltuielile Metrorex și afacerile sindicatului.

Ion Rădoi, președintele Unitatea - Sindicatul Liber de la Metrou, l-a numit, în repetate rânduri, ”Drulică” sau "Druluță" pe ministrul Transporturilor și a spus că, ”deși e venit de curând în funcție, ar fi bine ca și mai curând să plece”.

Salariul mediu în Metrorex nu e de 10.000 de lei!

Tot Rădoi a susținut că salariul mediu în Metrorex nu e de 10.000 de lei cum a anunțat ministrul Transporturilor, ci de 7.000 de lei net, în urma unei majorări salariale cu 18% care a avut loc în toamna trecută.

”Faptul că a ținut să sublinieze existența salariilor nu e problemă. Nu e primul care o face. Îl rugăm să facă demersuri să ni le dea. Adică acei 10.000 de lei net.

Dacă tot a văzut că nu este în regulă – și avem aici situația – media din noiembrie, după acele majorări de 18% este de 7.000 lei. Acum am văzut că a întors-o. A spus că s-a exprimat la vremea respectivă că ar fi 9.000 pentru că a luat în calcul salariul burt.

Păi ori e cel pe care-l ia omul, ori brut, din care dăm 65% către stat?”, a precizat Ion Rădoi.

Rădoi nu a dezmințit că directorii Metrorex ar fi membri de sindicat și că - așa cum a transmis Cătălin Drulă - sindicatul a negociat cu sine însuși majorările salariale ale angajaților.

Cum şi-au negociat salariile cu ei înşişi

Dar tot președintele USLM a spus că legea permite ca directorii societății să fie membri de sindicat, cu condiția ca aceștia să nu dețină funcții de conducere și în sindicat.

Acesta a susținut că ministrului Drulă ar trebui să îi fie rușine să se ia de salariile angajaților de la metrou, în condițiile în care el însuși, ca ministru, are o avere considerabilă.

Realitatea este, însă, că - în calitate de președinte de sindicat - și Ion Rădoi are o avere consistentă, potrivit declarației anuale pe care legea îl obligă să o depună.

Alți lideri de sindicat prezenți la conferința de presă i-au adresat cuvinte grele ministrului Transporturilor, susținând că ”nu prea are termeni în capul lui” și au susținut că ar trebui ”să se ducă înapoi la Pro Infrastructura să citească mai mult” (Cătălin Drulă e unul dintre fondatorii Asociației Pro Infrastructura - n.red.).

Calendar de proteste

Rădoi susține că Drulă nu a vrut, până la acest moment, să stea de vorbă cu sindicatele de la metrou. Și că nici pe sindicaliștii de la căi ferate nu i-a primit. În schimb, a avut timp să dea mai multe interviuri presei.

În context, Rădoi anunță că mâine, pe 10 februarie, USLM va picheta Ministerul Transporturilor.

Săptămâna viitoare vor picheta sediul Ministerului Transporturilor sindicaliștii de la căi ferate.

În plus, marțea viitoare este programată o ședință a Convenției Transportatorilor, la care există posibilitatea să se organizeze noi acțiuni de protest.

Alstom şi ”parandărătul”

Liderii USLM au mai susținut că atenția ministrului n-ar trebui să se îndrepte spre salariile angajaților de la Metrorex, ci spre diverse alte probleme.

Spre exemplu, spre faptul că sunt foarte mari sumele pe care Metrorex le plătește companiei Alstom pentru mentenanță.

”Noi făceam mentenanță la trenurile vechi, IVA, cu 12 milioane de lei. Acum am ajuns să plătim 44 de milioane de euro către Alstom pentru mentenanță la trenuri mai noi, la care nu e nevoie de atât de multe piese”, a susținut Rădoi. Acesta a mai apreciat că astfel de contracte dezavantajoase pentru Metrorex se încheie pentru ”parandărăt”, fără a preciza cine ar primi, de fapt, foloasele.

Nu ar trebui renunţat la metroul către Otopeni

USLM a dezaprobat intenția ministrului Cătălin Drulă de a renunța la continuarea magistralei M6 din Băneasca până la Otopeni, susținând că rolul metroului nu e ca să te duci ”să îți iei cârnați” de la Băneasa, ci să facă legătura cu aeroportul.

În plus, USLM susține că realizarea întregii magistrale M6 (de la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni) și continuarea Magistralei M5 (de la Eroilor 2 până la Iancului și apoi mai departe, până în Pantelimon) pot merge în paralel.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇