Cum portul Constanța e sufocat de transportatori din cauza războiului din Ucraina, un nou port va fi construit aproape de malul Mării Negre.
Portul Ovidiu va fi amplasat pe malul stâng al canalului Poarta Albă-Midia Năvodari și va facilita acostarea și descărcarea navelor care transportă mărfuri pe canalul Dunăre-Marea Neagră.
Noul port va fi construit pe o suprafață de peste 33.000 mp și va fi gata (teoretic) în vara anului 2025.
În paralel, autoritățile au în plan și reabilitarea portului vechi, de malul drept al canalului din dreptul localității Ovidiu, dar și a portului Luminița din Năvodari.
Este cea mai importantă investiție realizată de Administrația Canalelor Navigabile după Revoluţie.
„Este pentru prima dată când se construiește pe Canalul Dunăre Marea Neagră un port nou. Este foarte posibil ca acest port să fie unul cerealier, să se construiască un siloz, aprovizionarea de la camioane după care încărcarea pe barje pentru Portul Constanța, se va mai reduce presiunea care este pe portul Constanța.”, a declarat Florin Goidea, directorul Administrației Canalelor Navigabile Constanța, pentru presa locală.
„Am avut în vedere la proiectarea portului și stocarea de cereale, de fapt, ideea de aici a plecat, de la aceste solicitări, de la acest boom al cerealelor din ultima perioadă. Portul are acces rutier, noi reabilităm drumul de acces, reabilităm un pod ca să avem două sensuri de circulație, astfel încât camioanele de mare tonaj să poată intra în bune condiții către portul nou”, explică managerul de proiect Morne Abdurafi.
Portul Ovidiu va costa peste 80 de milioane de lei. Valoarea exactă a proiectului este de 83.849.525 de lei, din care 43.466.706 sunt bani europeni nerambursabili din Fondul European de Dezvoltare Regională.