Primul tren de la Alstom a plecat din Gara de Nord cu Ciolacu și Grindeanu. Programul însă e total neinspirat și nu prinde viteza maximă (Foto&Video)

Primul tren de la Alstom a plecat din Gara de Nord cu Ciolacu și Grindeanu. Programul însă e total neinspirat și nu prinde viteza maximă (Foto&Video)
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primul tren electric livrat de Alstom României circulă de miercuri pe ruta București-Brașov.

În cursa de inaugurare au mers premierul-candidat Marcel Ciolacu şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

467313672_1298293381651963_605691645586906967_n

„Noul tren electric poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h şi are o capacitate de 55 locuri la clasa întâi, 294 de locuri la clasa a doua şi 2 locuri destinate persoanelor cu mobilitate redusă”, scrie pe Facebook Sorin Grindeanu.

Doar că azi a atins doar 140 km/h şi aceasta este restricţia în acest moment.

𝗠𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗰 - 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗻 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮 𝗱𝘂𝗽𝗮 𝟮𝟬 𝗮𝗻𝗶 𝗽𝗹𝗲𝗮𝗰𝗮 𝗶𝗻 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗰𝘂𝗿𝘀𝗮 Voi face o 𝘀𝗶𝗺𝘂𝗹𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗽𝗮𝗿𝗰𝘂𝗿𝘀 𝗰𝘂 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗻 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰 achiziționat de statul român, la mai bine de 20 ani de la ultima achiziție de trenuri, pentru care voi folosi un 𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗻 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻, care costă 𝟲 𝗹𝗲𝗶 și este valabil inclusiv pe acest tren care merge spre Brașov. Mă bucur că a început să dea roade acest demers privind achiziția acestor trenuri electrice, demers pe care 𝗹-𝗮𝗺 𝗱𝗲𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝘁 𝘀𝗶 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁 𝗶𝗻 𝟮𝟬𝟮𝟬, istoricul acesteia fiind: ✅️ aprilie 2020 - lansarea licitației ✅️ noiembrie 2021 - desemnarea câștigătorului✅️ martie 2022 - semnarea contractului Acesta este un tren electric Alstom Coradia Stream, fabricat în Polonia și este abia primul tren electric din contractul de achiziție a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs, care urmează să fie livrate României. De astăzi, se află în circulație pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov. ↗️ 𝗧𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗻𝗼𝗮𝘀𝘁𝗿𝗮, 𝗮𝘀𝘂𝗺𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗹 𝗣𝗡𝗟, 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗰𝗮 𝗽𝗮̂𝗻𝗮̆ 𝗶̂𝗻 𝟮𝟬𝟮𝟴, 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗿𝗲𝘀𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗷𝘂𝗱𝗲𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗶𝘀𝗽𝘂𝗻 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗮 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝘁𝗮 𝘀𝗮 𝗯𝗲𝗻𝗲𝗳𝗶𝗰𝗶𝗲𝘇𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗻𝗼𝗶 𝘀𝗶 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻𝗲. 🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴_____________________________________#infrastructura #dezvoltare #rutier#feroviar #CFRCalatori #tren #primul tren#ARF #trenelectric #Alstom #Coradia#HaiRomaniaHaiCaSePoate

Publicată de Irinel Ionel Scriosteanu pe Marţi, 19 noiembrie 2024

Specialiştii de la Asociația Pro Infrastructură remarcă însă că punerea în circulaţie a întârziat un an față de primele promisiuni. "Evident, fără presiunea alegerilor nu vedeam acum călători în tren", scrie sursa citată.

ADVERTISING

Pro Infrastructură apreciază alegerea rutei Bucureşti-Braşov, care are o cerere ridicată, de sezon, dar "programul parcă e făcut după principiul "hai că am bifat și trenul ăsta nou".

Din București va pleca la 5:40 dimineața și va ajunge la 8:08 în Brașov. O trasă utilă poate doar pentru practicanții de sporturi de iarnă care seara se întorc în București. Apoi, rama se întoarce la 8:43 din Brașov, sosește în București la 11:12, urmând ca următoarea cursă din zi să... nu existe! A obosit trenul, s-a trezit prea devreme dimineața...", scrie Pro Infrastructură.

Evident că a avut program special cursa de inaugurare, "astfel încât politicienii să nu fie prea adormiți când se trag în poze cu jucăria nouă sau să nu se sperie de cum arată Gara de Nord înainte să răsară soarele".

ADVERTISING

Lucrurile se mai aranjează parțial abia de la noul mers din 15 decembrie când trenurile vor fi la ore mai umane, circulând astfel pe tot parcursul zilei în regim pendulă: plecări din București la 6:31 și 13:22, plecări din Brașov la 10:25 și 16:27.

Specialiştii de la Pro Infrastructură spun că vor monitoriza timpii de parcurs și cu cât vor ajunge în avans în stații, deoarece cele aproximativ 2 ore și jumătate nu sunt demne de performanțele trenurilor noi de la Alstom.

grindeanu-tren
Foto: Facebook/Sorin Grindeanu

”Ne dorim ca lucrările în infrastructură, indiferent că vorbim de această rută, sau cea de pe Constanţa, unde se poate atinge 160 km, să fie cât mai multe, iar investiţiile în infrastructură să ducă la creşterea vitezei pe calea ferată, fie că vorbim de transportul de călători, dar şi cel de marfă, care este la fel de important”, a subliniat Grindeanu, citat de News.ro.

ADVERTISING

Grindeanu promite

Ministrul Transporturilor a mai declarat că următoarea garnitură de tren urmează să vină în luna decembrie.

”Pe parcursul anului 2025, până în ianuarie 2026, deci în 13 luni, urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren, care, prima dintre ele va intra tot pe acest traseu, spre Braşov, următoarele spre Constanţa şi spre Craiova. Cu cât sosesc mai multe, cu atât vom merge şi pe distanţe mai îndepărtate, cum ar fi Timişoara”, a arătat ministrul.

Potrivit lui Grindeanu, în următorii patru ani, România va beneficia de un total de 189 de trenuri electrice noi, la care se vor adăuga 39 de locomotive noi, dar şi 75 de locomotive şi 139 vagoane modernizate.

Celelalte trenuri de la Alstom vor deservi mai multe rute:

  • Bucureşti-Suceava,
  • Bucureşti-Iaşi, via Paşcani,
  • Bucureşti-Constanţa,
  • Bucureşti-Timişoara via Braşov, Arad,
  • Bucureşti-Craiova,
  • Bucureşti-Arad, via Craiova, Orşova,
  • Bucureşti-Petroşani-Deva,
  • Bucureşti-Cluj-Napoca,
  • Bucureşti-Braşov,
  • Braşov-Cluj-Napoca, via Deda,
  • Cluj-Napoca-Timişoara, via Deva, Arad,
  • Bucureşti-Galaţi
  • Cluj-Napoca- Iaşi.

"În prezent, sunt în derulare alte patru contracte pentru achiziţionarea a încă 82 trenuri noi, finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi prin Fondul pentru Modernizare. Astfel, toate cele cinci contracte prevăd inclusiv achiziţionarea suplimentară a încă nouă trenuri (prin act adiţional). În plus, sunt în pregătire licitaţii pentru achiziţionarea a încă 58 de trenuri electrice noi şi 12 trenuri cu hidrogen”, menţionează Grindeanu, pe Facebook.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇