Primăria Capitalei vrea să construiască stații de alimentare a autobuzelor electrice la depoul din Bucureștii Noi

Primăria Capitalei vrea să construiască stații de alimentare a autobuzelor electrice la depoul din Bucureștii Noi

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) va dezbate, în şedinţa de vineri, un proiect care vizează modernizarea sistemului de alimentare cu energie electrică în depoul Bucureştii Noi, pentru a asigura infrastructura de alimentare a autobuzelor electrice.

Proiectul prevede aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Modernizare sistem alimentare cu energie electrică în depoul Bucureştii Noi”. Finanţarea se va asigura din bugetul local al Municipiului Bucureşti.

ADVERTISING

Valoarea totală a investiţiei este de 2.559.589 lei cu TVA, iar lucrările de construcţie şi montaj reprezintă 1.953.339 lei cu TVA. Capacităţile fizice includ: un punct de conexiune şi cabluri de medie tensiune cu lungime de 1.700 metri.

Cele 100 autobuze electrice, condiționate de existența unei infrastructuri

În referatul de aprobare se reaminteşte că Bucureştiul a demarat proiectul finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 - 2020 ce vizează achiziţia a 100 de autobuze electrice, rambursarea cheltuielilor eligibile fiind condiţionată de existenţa şi funcţionarea la momentul livrării mijloacelor de transport, a infrastructurii de alimentare a staţiilor de încărcare lentă pentru autobuzele electrice ce vor fi achiziţionate (amplasarea posturilor trafo şi a cablurilor de alimentare aferente) în depourile Berceni, Bujoreni şi Bucureştii Noi.

ADVERTISING

Cum se vor alimenta stațiile de încărcare

Pentru asigurarea alimentării staţiilor de încărcare lentă cu energie electrică în depoul Bucureştii Noi, studiul de soluţie prezintă două variante:

  • montarea unui punct de conexiune nou, racordat sistem "intrare-ieşire" pe feederii existenţi ai STB SA - Substaţia Bucureştii Noi din staţia Pajura, costul fiind de 586.517 lei fără TVA;
  • montarea unui punct de conexiune nou, cu patru cabluri sistem "intrare-ieşire", cu distribuţie de la Staţia Laromet şi Staţia Pajura, în acest caz costul fiind de 2.157.218 lei fără TVA.
ADVERTISING

La solicitarea Primăriei, STB a recomandat varianta a doua ca fiind cea mai bună soluţie din punct de vedere tehnic.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇