Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat astăzi suplimentarea cu peste 100 de milioane de lei a sumei pe care Primăria Capitalei o va plăti pentru a cumpăra 100 de autobuze electrice.
La începutul ședinței de consiliu, Nicușor Dan a amintit că și administrația Gabrielei Firea a promis că va cumpăra aceste autobuze. Ba chiar a lansat și două licitații. Dar ambele au fost anulate.
Potrivit lui Nicușor Dan, motivul l-a reprezentat suma prea mică pe care PMB a oferit-o pentru autobuze și care nu a fost niciodată în concordanță cu cerințele pieței.
Respectiva sumă – destinată cumpărării de autobuze pentru liniile 137, 138, 173, 300, 330, 336, 381 și 601 - era de 261.843.721 de lei.
În consecință, Nicușor Dan a propus aprobarea a patru proiecte de hotărâre prin care suma să fie majorată cu peste 100 de milioane de lei, iar PMB să poată oferi puțin peste 363.000.000 de lei pentru autobuze electrice.
Consilierul PSD Vasile Petrariu (lider de sindicat la STB SA) a susținut că nu se opune majorării, dar că proiectele au hibe. Mai exact, 2 dintre liniile pentru care Nicușor Dan propune să se cumpere autobuze s-au desființat între timp. Iar acest aspect ar putea crea probleme ulterioare documentației pentru achiziția de autobuze. Motivul: ceea ce se votează luni, pe 2 august, nu corespunde cu studiul de oportunitate.
Petrariu a cerut scoaterea de pe ordinea de zi a acestor proiecte până la rectificarea inexactităților pe care le-a semnalat.
Nicușor Dan a refuzat să retragă proiectele, așa că acestea au intrat la vot.
”Domnul consilier spunea acum 3 minute că liniile s-au desființat. Acum a aflat că nu. Liniile 300 și 331 s-au comasat. Linia 601 a fost redenumită 201. N-a dispărut. Cei de la ADITBI au spus că liniile care încep cu 6 sunt provizorii. Iar această linie nu mai era demult provizorie”, precizat Nicușor Dan.
Consilierul general PSD Rareș Hopincă a declarat că, de fapt, din lipsă de corelare a informațiilor dintre studiul de oportunitate și hotărârile votate pe 2 august nu vor avea de suferit nici Consiliul General, nici primarul general, ci aceia care vor lansa licitații (adică ADITP).
În cele din urmă, toate proiectele au fost adoptate.
Amintim că pentru achiziționarea acestor autobuze Primăria Capitalei va putea accesa peste 218 milioane de lei nerambursabili prin Programul Operațional de Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020.
Citește și: