Oamenii au redescoperit mersul pe bicicletă, în timpul pandemiei. Cum îi încurajează administrațiile marilor orașe din Europa pe bicicliști și ce se întâmplă la București

Oamenii au redescoperit mersul pe bicicletă, în timpul pandemiei. Cum îi încurajează administrațiile marilor orașe din Europa pe bicicliști și ce se întâmplă la București

De teama infectării cu SARS-CoV-2, oameni din întreaga lume au renuțat la transportul în comun și au început să circule cu bicicleta. Iar administrațiile locale din marile orașe europene s-au grăbit să le amenajeze bicicliștilor mai multe piste.

Din păcate, administrația de la București a ratat ocazia.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

În lume, bicicleta era deja un mijloc de transport apreciat și bine vândut. Dar de la începutul pandemiei, cererea de biciclete a crescut exploziv, mai ales în zonele aglomerate, unde e greu să menții distanțarea, în mijloacele de transport în comun.

Spre exemplu, în Statele Unite, cererea de biciclete – deja consistentă în 2019 – s-a triplat în 2020, arată datele organizației Rails-to-Trails Conservancy, preluate de BBC.

Într-un studiu realizat de organizația People for Bikes din Colorado se arată că unul din fiecare 10 americani a folosit bicicleta în 2020 după o pauză de cel puțin un an.

Morgan Lommele, director în cadrul People for Bikes, a declarat pentru BBC că una dintre explicațiile fenomenului este că americanii au avut timp, pe durata pandemiei, să redescopere bicicleta.

”Oamenii au stat acasă, fără prea multe lucruri de făcut. Și au redescoperit bicicleta din garaj, uitată acolo cu roțile dezumflate (...)

Până acum, mulți erau sceptici din cauză că se gândeau: are atâtea piese... cum să o mențin în stare de funcționare? Ei bine, în timpul pandemiei, oamenii au avut timp de șurubărit”, a explicat Morgan Lommele.

Aplicații de mobil pentru fitness cum ar fi Strava au înregistrat neobișnuit de mulți bicicliști în orașe ca Los Angeles și Huston.

Atât de mare a devenit nevoia de biciclete încât în New York magazinele care le vând au rămas deschise și în timpul carantinei, la fel ca acelea care vindeau alimente.

Și în Europa cererea de biciclete a cresut mult, mai ales ca Franța și Italia – puternic lovite de pandemie - au lansat campanii de susținere a mersului cu bicicleta.

Spre exemplu,guvernul italian a alocat 210 milioane de euro pentru un astfel de program, prin care să acorde un stimul de 450 de euro fiecărei persoane care își cumpără un vehicul fără motor.

Dar cererea mare de biciclete a venit cu provocări pe măsură pentru producători. Spre exemplu, Brompton Bikes din Marea Britanie a fost la un pas de a rămâne fără piese.

Directorul fabricii, Will Butler-Adams, a explicat pentru BBC că se aștepta la probleme de aprovizionare și și-a luat măsuri din timp. Singurul lucru pe care nu l-a intiuit a fost cât de repede au apărut problemele cauzate de pandemie.

Printre ele, faptul că multe transporturi de piese rămâneau blocate pe drum.

Dar compania s-a descurcat pentru că oricum se pregătea să facă față unor probleme similare cauzate de Brexit.

Ba mai mult, Brompton Bikes a găsit, în plină criză, soluția să și câștige, dar să și ajute societatea. Mai exact, a lansat campania Roți pentru Eroi prin care să le dea biciclete cadrelor medicale, astfel încât medicii și asistentele să poate ajunge la serviciu fără să riște să se infecteze cu SARS-CoV-2 în transportul în comun.

În cadrul campaniei, pentru a produce biciletele pentru medici, Brompton Bikes a strâns nu mai puțin de 375.000 de lire sterline.

În plus, atât în Paris, cât și în Londra și în unele orașe din Italia (printre care Milano), administrațiile au amenajat piste provizorii pentru biciliști, pentru a-i încuraja pe oameni să se deplaseze în siguranță pe două roți.

E o tendință care ar fi fost binevenită și la București. Din păcate – după cum SpotMedia.ro v-a informat deja în cadrul unui amplu documentar – la noi, în prima jumătate de an de pandemie, Primăria Capitalei a trasat doar cîteva piste noi de ochii lumi, periculoase și aproape impracticabile.

Rămâne să vedem dacă locuitorii marilor orașe în care s-a investit în încurajarea mersului pe biciciletă vor continua să folosească acest mijloc alternativ de transport și după finalul pandemiei.

Citește și:

Cum să nu te simți trist, chiar dacă faci sarbătorile de unul singur


Te invităm și pe pagina noastră de Facebook, unde vei găsi multe lucruri interesante, în plus față de site. Îți mulțumim că ne citești!