Directorul Societății de Transport București (STB) SA, Adrian Criț, spune că i s-ar părea corect ca o călătorie cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul să coste 3 lei.
Acest preț ar urma să se perceapă pentru o călătorie de maximum o oră, dar în care călătorul să poată schimba mijloace de transport.
Acum o călătorie costă 1,3 lei, însă doar dacă o plăteşti prin SMS poţi călători o oră în baza achitării unei singure călătorii.
STB are preţuri mult prea mici comparativ cu costurile
De mai mulți ani, prețul unei călătorii cu mijloacele de transport în comun de suprafață, în București, costă 1,3 lei. Timpul călătoriei nu este limitat.
În repetate rânduri, consilieri generali și surse din cadrul Primăriei Capitalei au susținut că acest preț este prea mic și nu are cum să acopere cheltuiala STB SA cu transportul. Iar asta înseamnă că, în permanență – deși primește subvenții masive de la PMB – STB va merge mereu în pierdere.
De fapt, prețul real al unei călătorii cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul fusese calculat de consilierii generali la 4,5 sau 5 lei.
Fostul director al STB SA, Andrei Creci - promovat în funcție de administrația Firea – , s-a referit la nevoia de a crește prețul biletului. Dar ulterior s-a grăbit să dezmintă că ar pregăti vreo scumpire.
Într-o conferință de presă pe care a susținut-o vineri, pe 14 mai, la terminalul intermodal de la Străulești, noul director al STB SA, Adrian Criț, a precizat:
”3 lei (pentru o călătorie – n.red.) mi s-ar părea un preț corect”.
Abonament anual de 500 de lei
Directorul general al STB a precizat și că se ia în calcul introducerea unui abonament anual pentru transportul de suprafață cu prețul de 500 de lei.
”O nouă politică tarifară prin care să ne aliniem cu ceea ce se întâmplă în marile metropole e necesară luând în considerare şi contextul actual. Ştim cu toţii că bugetul Capitalei, din păcate, nu suportă anumite servicii astfel încât să avem suportul necesar pentru facilităţile acordate prin hotărâre de Consiliu General.
Împreună cu colegii mei am gândit un model care să avantajeze utilizatorul frecevent al mijlocului de transport în comun. La ce ne-am gândit? La faptul că trebuie să promovăm abonamentele în defavoarea călătorilor ocazionali.
Cetăţeanul care circulă zilnic cu transportul în comun trebuie să aibă beneficii, iar aceste beneficii trebuie cuantificate pe de o parte prin calitatea transportului, pe de altă parte prin tarife care să-l avantajeze.
În acest sens, avem propuneri către primarul general de majorare de tarife şi aici mă refer la tariful pe oră, tariful orar.
De asemenea, dorim implementarea pe modelul european a unor abonamente anuale cu beneficii majore pentru cetăţeni. Ceea ce propunem noi va intra într-o dezbatere”, a precizat directorul STB.
Adrian Criț nu a oferit un termen în care prețul călătoriei ar urma să crească.
De asemenea, Criț a susținut că programul de igienizare a autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor se va intensifica.
Și că va pune accent pe digitalizare, astfel încât softurile pe care STB SA le-a cumpărat să fie corect folosite, să le permită șoferilor și vatmanilor să comunice în permanență cu dispecerii și să ajungă mereu în stații la timp.
Citește și: